3718
Sök

Flera fel på min nyinköpta Audi 100 -92 AAR-motor. Hilfe bitte!

111 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
#21
Kan man mäta motståndet i dessa givare kanske? Nån som vet de korrekta värdena?
Har nu hittat fler elfel med. Tex så ger "bromssymbolen" i panelen ifrån sej ett konstant blinkande, dock har bilen ingen abs så det kan inte vara det. Hört nåt om nån givare i oken. Han som nämnde det visste dock inte vad givaren gjorde. Finns det slitage-varnare för beläggen kanske? Sen så går inte kupefläkten. Några ideer eller lösningar?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
20 maj 2011
#22
daspunner skrev:
Kan man mäta motståndet i dessa givare kanske? Nån som vet de korrekta värdena?
Har nu hittat fler elfel med. Tex så ger "bromssymbolen" i panelen ifrån sej ett konstant blinkande, dock har bilen ingen abs så det kan inte vara det. Hört nåt om nån givare i oken. Han som nämnde det visste dock inte vad givaren gjorde. Finns det slitage-varnare för beläggen kanske? Sen så går inte kupefläkten. Några ideer eller lösningar?

finns slitage varnare  kolla dem först  annars om de inte funkar kolla kontakterna lr  så kasnek de är kabelbrott

Avstängd
10 388 Inlägg
20 maj 2011
#23
daspunner skrev:
Kan man mäta motståndet i dessa givare kanske? Nån som vet de korrekta värdena?
Har nu hittat fler elfel med. Tex så ger "bromssymbolen" i panelen ifrån sej ett konstant blinkande, dock har bilen ingen abs så det kan inte vara det. Hört nåt om nån givare i oken. Han som nämnde det visste dock inte vad givaren gjorde. Finns det slitage-varnare för beläggen kanske? Sen så går inte kupefläkten. Några ideer eller lösningar?

Ja, faktiskt, det finns en sak du kan kolla INNAN du börjar jaga slitagevarnare; kolla så där är tillräckligt med broms och servoolja, om det är så på din kärra vågar jag inte säga (vet inte om det är standard, eller bara på vissa modeller), men, servo och bromsoljan har "centralt system".

På min 100 (89:a) var det så, på min A6:a (c4, dvs 96:a) var det också så, att sjönk servooljan, så varnade den för taskiga bromsar, så kolla dessa två (först).

Kupefläkt, du har inte ac då mao?

Och ja, jag ska rota tag i värdena till dig, då jag har för mig att jag såg dessa bara för någon dag sedan, eller snarare så såg jag något om HUR man kollar att detta är helt och ordentligt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 maj 2011
#24
christofer_k skrev:
Öljetrycks mätarn ger fullt utslag fast den inte är ikopplat till nån givarea

Ja just ja, så är det.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

111 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
#25
it_mutt skrev:
daspunner skrev:
Kan man mäta motståndet i dessa givare kanske? Nån som vet de korrekta värdena?
Har nu hittat fler elfel med. Tex så ger "bromssymbolen" i panelen ifrån sej ett konstant blinkande, dock har bilen ingen abs så det kan inte vara det. Hört nåt om nån givare i oken. Han som nämnde det visste dock inte vad givaren gjorde. Finns det slitage-varnare för beläggen kanske? Sen så går inte kupefläkten. Några ideer eller lösningar?

Ja, faktiskt, det finns en sak du kan kolla INNAN du börjar jaga slitagevarnare; kolla så där är tillräckligt med broms och servoolja, om det är så på din kärra vågar jag inte säga (vet inte om det är standard, eller bara på vissa modeller), men, servo och bromsoljan har "centralt system".

På min 100 (89:a) var det så, på min A6:a (c4, dvs 96:a) var det också så, att sjönk servooljan, så varnade den för taskiga bromsar, så kolla dessa två (först).

Kupefläkt, du har inte ac då mao?

Och ja, jag ska rota tag i värdena till dig, då jag har för mig att jag såg dessa bara för någon dag sedan, eller snarare så såg jag något om HUR man kollar att detta är helt och ordentligt.

Jo jag har ac, trodde det hette så (kupefläkt) i samband med ac också. Vad heter det då då? Ac:n varvar inte upp sin fläkt så att säga. Märker att min bilterminologi kunde varit bättre.
Har hört att man kan felsöka den o få felkoderna rätt i displayen. Stämmer detta och i så fall hur gör man?





Da noob

Avstängd
10 388 Inlägg
20 maj 2011
#26
daspunner skrev:
it_mutt skrev:
daspunner skrev:
Kan man mäta motståndet i dessa givare kanske? Nån som vet de korrekta värdena?
Har nu hittat fler elfel med. Tex så ger "bromssymbolen" i panelen ifrån sej ett konstant blinkande, dock har bilen ingen abs så det kan inte vara det. Hört nåt om nån givare i oken. Han som nämnde det visste dock inte vad givaren gjorde. Finns det slitage-varnare för beläggen kanske? Sen så går inte kupefläkten. Några ideer eller lösningar?

Ja, faktiskt, det finns en sak du kan kolla INNAN du börjar jaga slitagevarnare; kolla så där är tillräckligt med broms och servoolja, om det är så på din kärra vågar jag inte säga (vet inte om det är standard, eller bara på vissa modeller), men, servo och bromsoljan har "centralt system".

På min 100 (89:a) var det så, på min A6:a (c4, dvs 96:a) var det också så, att sjönk servooljan, så varnade den för taskiga bromsar, så kolla dessa två (först).

Kupefläkt, du har inte ac då mao?

Och ja, jag ska rota tag i värdena till dig, då jag har för mig att jag såg dessa bara för någon dag sedan, eller snarare så såg jag något om HUR man kollar att detta är helt och ordentligt.

Jo jag har ac, trodde det hette så (kupefläkt) i samband med ac också. Vad heter det då då? Ac:n varvar inte upp sin fläkt så att säga. Märker att min bilterminologi kunde varit bättre.
Har hört att man kan felsöka den o få felkoderna rätt i displayen. Stämmer detta och i så fall hur gör man?





Da noob

Jo, det var nog bara jag som tolkade fel

Men ja, det går, ta en titt på dessa två (länkar till båda, även om jag nog tror att det är den frsta du har)

http://nordicaudi.com/index.php?url=ark … p&var=

http://nordicaudi.com/index.php?url=ark … p&var=

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök