3215
Sök

940 ltt m90 dubblemassesvänghjul bättre tryckplatta och koppling

214 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
#1
Hej jag vill ha bättre tryckplatta till min 940 och ska köpa en 6-pucks stum sinterlamell vilken tryckplatta är bäst?
Senast redigerat av sawander (12 maj 2011)


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 maj 2011
#2
har du 1000hk eller 20?? allt beror ju på hur mycket effekt du har eller ska ha

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

2 230 Inlägg
12 maj 2011
#3
ja med en sachs 712 ca 525nm med org. lamell och ca 700nm med 4-puckad sinter lamell

så kan det vara då det inte blev som det skulle

214 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
#4
ska kunna klara 600hp iallafall smile


2 230 Inlägg
12 maj 2011
#5
sawander skrev:
ska kunna klara 600hp iallafall smile

ja då äre bara byta låda i bilen för m90 kommer absolut rasa då..

så en BMW zf låda är ett bra exempel att byta till smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 maj 2011
#6
ja 3 skivig tilton koppling och omsvarvat lh2,4 svänhjul så har du en koppling som pallar med

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

214 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
#7
Ok tack för hjälpen smile få se hur ja gör:)


82 Inlägg
19 maj 2011
#8
lånar tråden lite ,   tänkte köpa 4 puckars,  hört att dom är ännu styvare än 6 pucks?   och vilken tryckplatta ska man ha till det?    till m90  och någon som vet sidor där jag kan beställa med bra priser och bra leverans tid? smile  Tack på förhand smile  obs inget 400 hk bygge...


2 230 Inlägg
19 maj 2011
#9
Lajnitz skrev:
lånar tråden lite ,   tänkte köpa 4 puckars,  hört att dom är ännu styvare än 6 pucks?   och vilken tryckplatta ska man ha till det?    till m90  och någon som vet sidor där jag kan beställa med bra priser och bra leverans tid? smile  Tack på förhand smile  obs inget 400 hk bygge...

kö rmed sacsh 712 dära med då... håller bra mkt med sinter. å ja 4puck är "hårdare" än 6puck

LMR har detta även massa andra sidor.
Senast redigerat av Rojpen (19 maj 2011)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

82 Inlägg
19 maj 2011
#10
kostar en 712 platta 3k  ny yikes  helt plötsligt var det inte en "ny" m90 låda som var dyrt i sammanhanget tongue?


1 772 Inlägg
19 maj 2011
#11
Lajnitz skrev:
kostar en 712 platta 3k  ny yikes

Jepp.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

82 Inlägg
19 maj 2011
#12
NordstromJ skrev:
Lajnitz skrev:
kostar en 712 platta 3k  ny yikes

Jepp.

jag antar att det är värt istället för att hitta på blocket och köpa grisen i säcken eller ? för dom slits väl på samma sätt som lamellen  ? rätt fel?


2 230 Inlägg
20 maj 2011
#13
det är lätt värt det så vitt jag vet finns det ingen bättre till m90.. nästa steg så vitt jag vet är att byta till en ZF låda och allt där till.  menar du kan köra med ca 700nm om du har en 4puckad sinter wink  fast då risken rätt stor att lådan rasar wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle

82 Inlägg
20 maj 2011
#14
Rojpen skrev:
det är lätt värt det så vitt jag vet finns det ingen bättre till m90.. nästa steg så vitt jag vet är att byta till en ZF låda och allt där till.  menar du kan köra med ca 700nm om du har en 4puckad sinter wink  fast då risken rätt stor att lådan rasar wink

aah nää för tillfället ligger jag väl runt 250 - 300 hk,   och har inte tänkt utöka ännu så får nog bli en m90  smile



Sök