3327
Sök

Remote kabeln

grimsu
8 januari 2007
Trådstartare
Någon som kan förklara åt mig vart jag ska montera remote kabeln någonstans. Har dragit alla sladdar osv nu är remote kabeln kvar men vet inte riktigt vart jag ska fästa den

2 911 Inlägg
8 januari 2007
I stereon, ofta på en blå/vit kabel, står Rem+ vanligen, sen in i rem på steget/stegen

278 Inlägg
8 januari 2007
på min stereo stog det inte rem+ så ja koppla på den på en + kabel o det funka skit fint smile

74 Inlägg
8 januari 2007
Du kanske visste detta, men remotekabeln säger till när steget ska starta. Om man bara lägger en kabel mellan batteri och remote-anslutningen på steget är steget alltid på och drar slut på batteriet.

Jag kopplade den på iso-kablarna bakom stereon, där finns remotekablar som går till stereon.

Letar delar till min volvo 244 turbo, hör av er om ni har nåt

278 Inlägg
8 januari 2007
asså steget va inte på hela tiden den gick typ på tändingen så när ja starta tädningen så starta steget o när ja stängde av så stängde den av , strömkabeln som gick till stereon va vell typ styrströmen till stereon så då koppla på rem där o det funka bra o inget strul

vet inteom det är rättt men det funka så ..

278 Inlägg
8 januari 2007
va e iso ? hiih

74 Inlägg
8 januari 2007
iso-kabalage.. inte hundra, men det kallar man kablaget som behövs för att gå från den bilen man har till steroetillverkarens kontakter, det är sällan man bara kan trycka in en ny huvudenhet utan att ha nån typ av adapter imellan (iso-kablage)

Letar delar till min volvo 244 turbo, hör av er om ni har nåt

Hemmapul AB
195 Inlägg
8 januari 2007
jag satte min på el anten. när jag startar stereon så startar steget...

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

VW-driver
291 Inlägg
8 januari 2007
Jag har min kopplad från stereons uttag till steget. Så enkelt är det. Via batteriet är ju inte speciellt smart. Koppla aldrig något direkt till batteriet utan säkring och brytare, annars kommer ju batteriet vara urladdat nästa gång du sätter dig i bilen.

Sök