3288
Sök

SMG 1-lådan, hur driftsäker är den?

5 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Hejsan! Är rätt ny på M3 SMG så jag går rätt på sak. Är den känslig?hmm Just nu har jag feskört rätt mycket för på research hittar man många som renoverar vxl-lådan(SMG 1). SÅ någon expert eller någon som vet kan väl skriva något. Vad jag själv har uppfattat om folk som får ras så måste de kört väldigt hårt eller?

Mvh

Rubrik redigerad så den följer reglerna
Mvh Tommy, Moderator
Senast redigerat av te_wik (23 maj 2011)

185 Inlägg
23 maj 2011
Vilken SMG pratar vi om? SMG 1 som satt i E36 eller SMG 2 som sitter i E46??

185 Inlägg
23 maj 2011
Enda jag hört om dom är att dom rasar lätt om man inte sköter servicen på lådan. Och att dom inte tål så mycket mer effekt än orginal. Men jag är ingen direkt expert på smg lådorna. Men att köras relativt hårt ska dom väl klara.

854 Inlägg
23 maj 2011
Slamd skrev:
Enda jag hört om dom är att dom rasar lätt om man inte sköter servicen på lådan. Och att dom inte tål så mycket mer effekt än orginal. Men jag är ingen direkt expert på smg lådorna. Men att köras relativt hårt ska dom väl klara.

Ökad effekt borde väl inte vara några problem då det är en manuell i grunden, och vad jag vet håller dessa manuella för galet med effekt. I övrigt har jag bara hört rykten om att den ska vara dålig och växla långsamt.

185 Inlägg
23 maj 2011
Kmarcus skrev:
Slamd skrev:

Ökad effekt borde väl inte vara några problem då det är en manuell i grunden, och vad jag vet håller dessa manuella för galet med effekt. I övrigt har jag bara hört rykten om att den ska vara dålig och växla långsamt.

jasså e det? ja du ser man lär sig nå nytt varje dag. Som sagt jag säger bara vad jag hört. Men att dom växlar dåligt har jag oxå hört.

5 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Men då kan man ju säga att det är en tålig låda. Vad jag läst så håller den men alltid kul att få höra synpunkter från de som kan den! Den skiljer sig inte mycket från den manuella, bara hydraulpaketet. Och vad jag själv läst på autoforum så brukar det vara just pumpen eller elmotorn i den så går åt pipan men krävs mycket för det!

Har hört rykterna om att den är långsam, men fy fan va det hugger till, jag själv växlar inte snabbare än lådan. Men då är inte min låda sliten heller!
Men sen är den en dröm att ligga och köra långt och ligga i köer! Man sitter som en gud och lådan vxlar så mjukt och fint! Det som jag blivit mest imponerad över är att lådan ställer sig efter mina begär. När jag vill gasa så vxlar den optimalt för race, men ifall jag vill finköra så vxlar den så mjukt och fint!

Sök