3741
Sök

Diesel motor i en amazon

12 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
haj på er alla tänkte se om de är någon som kan hjälpa mig vet inte vad jag ska ha för diesel motor i min amazon -67 har funderat en del på mb 240d men vill helst ha turbo diesel och de ska vara ett hyfsat smidigt motorbyte. Vore jätte tacksam för svar. /// Johan

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
16 maj 2011
Snaabet skrev:
haj på er alla tänkte se om de är någon som kan hjälpa mig vet inte vad jag ska ha för diesel motor i min amazon -67 har funderat en del på mb 240d men vill helst ha turbo diesel och de ska vara ett hyfsat smidigt motorbyte. Vore jätte tacksam för svar. /// Johan

Varför ska du göra på detta viset? Amazonen ska väl vara original, eller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

SÄNK MER!
389 Inlägg
16 maj 2011
Vettemannen skrev:
Snaabet skrev:

/Benny

med tanke på att han vill ha diesel i den så ska den ju inte vara original wink

kanske en d24t kan vara nått för dig?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
16 maj 2011
dahlens skrev:
Vettemannen skrev:
Snaabet skrev:

/Benny

Du förstod inte det lilla skämtet märkte jag! Självklart får han göra som han vill!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

12 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Vettemannen skrev:
dahlens skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Du förstod inte det lilla skämtet märkte jag! Självklart får han göra som han vill!

/Benny

Ingen fara alls wink

12 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
dahlens skrev:
Vettemannen skrev:
Snaabet skrev:

/Benny

Ja hade ju varit roligt men blir för mycke såga torped å så vidare dessutom är den för tung för amazons klena framvagn tongue

3 292 Inlägg
16 maj 2011
Ja en D24 kan vara lite för mycket.. stoppade i en sån i en 140 epa jag hade.. framvagnen säckade ihop rätt bra efter ett tag..

Men jag kan lova att en amazon med D24T blir en riktigt rolig bil..

Du kanske skulle titta på Audis gamla 5 cyl diesel.. samma som satt i Volvo 740 Diesel avsedd för den finska marknaden... den är lättare än D24 och går enligt mig bra mycket bättre.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

12 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Ja en D24 kan vara lite för mycket.. stoppade i en sån i en 140 epa jag hade.. framvagnen säckade ihop rätt bra efter ett tag..

Men jag kan lova att en amazon med D24T blir en riktigt rolig bil..

Du kanske skulle titta på Audis gamla 5 cyl diesel.. samma som satt i Volvo 740 Diesel avsedd för den finska marknaden... den är lättare än D24 och går enligt mig bra mycket bättre.. big_smile

Tänkte nästan de har tittat på peugeot motorer me men finns inte så många och vw motor är lite klent tycker jag. men audi femmor får jag kika lite på då. men hur kommer de funka me m40 låda kanske inte så skulle jag tro vill helst inte bygga om så mycke man är ju lite lat:P

3 292 Inlägg
16 maj 2011
Snaabet skrev:
Tänkte nästan de har tittat på peugeot motorer me men finns inte så många och vw motor är lite klent tycker jag. men audi femmor får jag kika lite på då. men hur kommer de funka me m40 låda kanske inte så skulle jag tro vill helst inte bygga om så mycke man är ju lite lat:P

Det är nog inga större problem att hitta en gammal utrostad Audi 100 TurboDiesel.. lådan kommer inte att passa, du måste ha en adapterkrans mellan motor och låda.. men kan rekommendera att du slänger i tex en M47 eller nåt..

En adapterkrans kan nästan vilken mekanisk verkstad som helst fixa åt dig om du har med dig en mall på hur den ska se ut.. eller om du rent av har ritat upp den i tex autocad så blir det billigare i och med att dom inte behöver rita upp den åt dig.

Optimalt skulle det vara om du kunde hitta en VW D20 som kommer från en Volvo.. den är ju i stort sätt bara att sätta ner och bygga motorfästen.. mer eller mindre.. men låda och allt.

Audis diesel 5:a är ett skitbra alternativ tycker jag.. roliga motorer och låter inte traktor som D24 gör.. haha

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 maj 2011
Problemen brukar ju vara vikten och vridet, det är inte mycket vrid du får ha i en amazon tyvärr. Dessutom får inte axeltrycket fram gå över 680kg, jag är inte helt säker på den siffran men det är kring den regionen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 292 Inlägg
16 maj 2011
Det är inte så mycket vrid i en Audi diesel 5:a tror jag.. ska nog kunna funka att ha i en amazon.. big_smile

12 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Det är inte så mycket vrid i en Audi diesel 5:a tror jag.. ska nog kunna funka att ha i en amazon.. big_smile

Hej jag har hittat en nissan king cab motor 2,5 turbodiesel ska tydligen passa riktigt bra i amazon
men han ska ha 4000:- är lite mycke för en motor utan låda sad

3 292 Inlägg
22 maj 2011
Det är lite mycket... men hur passar det med oljetråg o sånt..? jag kan lova dig att det är riktigt jobbigt att bygga om oljetråg o hålla på jävlas.. :S

612 Inlägg
23 maj 2011
Raggazon får ha 196Nm utan att reggas som ombyggt fordon, och 196Nm är inte mycket på dieselmotorer, sårskilt inte turbodiesel.
I övrigt gäller max 100hk utan skivbroms, alternativt 150hk med.

Vill du ha mer är det ombyggt fordon som gäller, och det blir mycket mer jobb.

3 292 Inlägg
23 maj 2011
Skulle tro att det kan bli lite svårt att hitta en motor som faller inom ramarna för vad man får ha i en Amazon utan att regga den som ombyggt fordon... möjligen nån golf dieselmotor eller liknande kanske.

Likbärgare
375 Inlägg
23 maj 2011
Peugot 404 diesel är en klassiker i både duett och amazon, Finns både med och utan turbo.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

3 292 Inlägg
23 maj 2011
Tvattekorg skrev:
Peugot 404 diesel är en klassiker i både duett och amazon, Finns både med och utan turbo.

En sån motor hade jag i en Duett a-traktor en gång för hundra år sen eller nåt sånt.. gick ganska fint faktiskt.. big_smile  passade bra i motor-utrymmet åxå.. big_smile  lämplig storlek..

Likbärgare
375 Inlägg
25 maj 2011
Danne_1977 skrev:
Tvattekorg skrev:

En sån motor hade jag i en Duett a-traktor en gång för hundra år sen eller nåt sånt.. gick ganska fint faktiskt.. big_smile  passade bra i motor-utrymmet åxå.. big_smile  lämplig storlek..

Ja tyvärr är dessa motorer en bristvara numera..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Sök