Är det inte bättre o maila SAAB verkstan istället? Självklart ska du serva bilen hos en auktoriserad SAAB verkstad, ingen annan kan bilen lika bra som en utbildad SAAB mek. Jobbar man på aukt.återförsäljare/verkstad så får man gå kurser o andra utbildningar på just det märke man jobbar med, flera gånger om året åker jag t.ex. på kurs för att lära mig mer o mer om FORD, nya modeller osv.
Är det inte bättre o maila SAAB verkstan istället? Självklart ska du serva bilen hos en auktoriserad SAAB verkstad, ingen annan kan bilen lika bra som en utbildad SAAB mek. Jobbar man på aukt.återförsäljare/verkstad så får man gå kurser o andra utbildningar på just det märke man jobbar med, flera gånger om året åker jag t.ex. på kurs för att lära mig mer o mer om FORD, nya modeller osv.
Säg inte det, Dock är det en volvo i detta fall, inlämnad på volvo 4 gånger för gick piss osv, dom felsökte hur mycket som helst, detta var när föra ägaren hade sedan tog jag över den felsökte lite med kolla kamremen och den låg 3 kugg fel, så nej bara för det är en märkes verkstad betyder det inte att dom kan sin sak;)
Är det inte bättre o maila SAAB verkstan istället? Självklart ska du serva bilen hos en auktoriserad SAAB verkstad, ingen annan kan bilen lika bra som en utbildad SAAB mek. Jobbar man på aukt.återförsäljare/verkstad så får man gå kurser o andra utbildningar på just det märke man jobbar med, flera gånger om året åker jag t.ex. på kurs för att lära mig mer o mer om FORD, nya modeller osv.
Säg inte det, Dock är det en volvo i detta fall, inlämnad på volvo 4 gånger för gick piss osv, dom felsökte hur mycket som helst, detta var när föra ägaren hade sedan tog jag över den felsökte lite med kolla kamremen och den låg 3 kugg fel, så nej bara för det är en märkes verkstad betyder det inte att dom kan sin sak;)
Självklart finns det undantag. Men oftast så stämmer det jag skrev.
Luftfilter, coupe filter, tändstift, olja, oljefilter byter man på en 22000 mila service på din bil. ca 4-4500kr mellan tumme o pekfinger. tar ca 3 timmar om man har detaljerna hemma och inget annat dyker upp på servicen som måste åtgärdas.
tror att enligt saab så rekomenderar dem byte vid ca 20000mil. men dessa håller ändå men kan uppge oljud i kedjan om man inte byter. ovanligt med kamkjedjeras om man inte piskar bilen ordentligt.
Bompeman skrev:
saab har ju kamkedja, och den ska väl hålla bilens livslängd, Olja,filter,luftfilter,tändstift är ju en bra service allafall
Jag kommer då INTE lämna in min på BMW! Det är ca 1500 kr billigare hos Mekonomen och bemötandet på den lokala BMW verkstaden gör mig nästan förbannad vilket jag antar beror på min "låga" ålder.
Jag kommer då INTE lämna in min på BMW! Det är ca 1500 kr billigare hos Mekonomen och bemötandet på den lokala BMW verkstaden gör mig nästan förbannad vilket jag antar beror på min "låga" ålder.
Vad var det för service du frågade på? Det måste ju vara en omfattande stor service om du skulle tjäna 1500 på Mekonomen? Jag som har hört att BMW ska vara billiga att serva? Rq var är du?
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Jag kommer då INTE lämna in min på BMW! Det är ca 1500 kr billigare hos Mekonomen och bemötandet på den lokala BMW verkstaden gör mig nästan förbannad vilket jag antar beror på min "låga" ålder.
Vad var det för service du frågade på? Det måste ju vara en omfattande stor service om du skulle tjäna 1500 på Mekonomen? Jag som har hört att BMW ska vara billiga att serva? Rq var är du?
Motorinspektion 1. Ringde BMW här i stan dom skulle ha ca 3700 på mekonomen ville dom ha 2700 och dom kör även nån kampanj som ger 500 kr rabatt på service och rep för över 2500kr.