2730
Sök

Stereo och fläkt sluta fungera!?

47 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Hej.
Jag har en volvo 460 av årsmodell 91 som jag har fått ett problem på. Det är så att fläkten och stereon plötsligt slutade att fungera..
Har letat efter säkringar efter dom under motorhuven i säkringsdosan, men hittar inga, alla säkringar är hela och fina.
Vet någon vart säkringen till stereon och fläkten sitter?
Väldigt tacksam för svar.
Inte så jätte kul att åka utan musik när jag har byggt billjud för att dunka, haha, och inte så kul att åka utan fläkt heller, när det är varmt tongue
Senast redigerat av Tobbe93 (28 maj 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 maj 2011
Sitter det inget relä eller liknande? Jag minns inte riktigt men jag har för mig att det sitter en låda med reläer & skit i motorutrymmet och en i kupén vid A-stolpen på förarsidan. Jag hade en 440 med en massa småfel men det var 2005 så jag har hunnit glömma (förtränga) det mesta. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

47 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
okej, I motorutrymmet har jag tittar på alla säkringar och alla är hela. och vid förarsätet tittade jag vid igår. Fattar inte vad felet kan vara. Det står ju så dåligt på säkringar och reläerna också. Står inget om någon fläkt eller stereo..
Men ska ut och titta vidare.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 maj 2011
Instruktionsbok är bra att ha.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

47 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Nu har torkare + spolning och halvlyse + hellyse slutat fungera också! blir galen på detta. Har letat efter säkringar till allt, men i säkringsdosan är dom hela. någon som vet hur jag ska göra? Jag har ingen instruktionsbok, och vill inte köpa någon heller, för vill inte ha bilen kvar så länge till..

47 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Nu har jag löst problemet. Det var ett relä som heter ACC 75 som va glapp antar jag. Jag tog ut det reläet och gjorde rent och satte tillbaka, så fungerade allt! smile

Sök