Min frågar lyder som rubriken Hur länger håller en ny weber 36/36 dcd? Med tanke på att de inte sitter några kullager i den utan bara glid. Hur länge håller bussningarna innan den börja att dra tjuvluft? Verkar ju helt omöjligt att få tag på överdimension till spjällaxel och bussningar till denna förgasare.
Min frågar lyder som rubriken Hur länger håller en ny weber 36/36 dcd? Med tanke på att de inte sitter några kullager i den utan bara glid. Hur länge håller bussningarna innan den börja att dra tjuvluft? Verkar ju helt omöjligt att få tag på överdimension till spjällaxel och bussningar till denna förgasare.
Tacksam för svar
Glidlager är bra!
Kullager undviker man när man har små korta rörelser som det är i gasspjäll.
Bussningar kan man väl göra själv eller beställa av någon som kan göra....
Sprutar man lite smörjmedel på lagren så håller en ny förgasare 5-10k mil utan problem. Ibland mindre , men för det mesta mer.
jag fixade nya bussningar till min det är bara gå till någon maskin verkstad om det är så att det är slitet men som sagt det brukar hålla väldigt länge men smörj till det ibland så håller det längre
ja okej. de kanske är bättre att göra iordning en gamal jävel som ja har på bänken. båda 2 funkar inte som dom ska. dom går om man sprutar med startgas på den sidan som gasarmen sitter på . enligt ritning så finns de visst ingen bussning där. vad tätar där??
det är ingen tätning där igentligen det ska vara tätt från början men med åren och slitarge så blir det glapp i axeln och då tar den luft där ifrån och då kan man lämna in den så borrar dom up den och sätter in en bussning. har du testat att blåsa rent alla munstycken ?
ja okej! jo allt blir ju sletet till sist. japp dom är helt genomgångna bägge förgasarna och allt är urblåst. vart lämnade du in din?? nån mekanisk verkstad eller liknande??
jag lämnade in min på valles maskinservice dom fixar det mesta så har du någon maskinservice i närheten så fixar nog dom det men är din axel också sliten