Hejsan! nu har jag stått och slipat i några veckor! Och har äntligen fått de någorlunda plåtrent undertill.
Är helt ny vad de gäller bilar, så har lite frågor. Vad är de bästa/prisvärdaste att skydda bilen under till med? Då menar jag något jag kan göra själv här hemma.
Jag har tillgång till en halvstor kompressor hemma, Vad för trycklufts saker bör jag köpa till denna så jag kan sprutmåla? Vart köper man färg till detta?
Hejsan! nu har jag stått och slipat i några veckor! Och har äntligen fått de någorlunda plåtrent undertill.
Är helt ny vad de gäller bilar, så har lite frågor. Vad är de bästa/prisvärdaste att skydda bilen under till med? Då menar jag något jag kan göra själv här hemma.
Jag har tillgång till en halvstor kompressor hemma, Vad för trycklufts saker bör jag köpa till denna så jag kan sprutmåla? Vart köper man färg till detta?
Hoppas ni kan hjälpa en nybörjare!
//Mvh Simon
Är detta 2 olika frågor eller hänger de ihop?
Menar om du tänkt sprutmåla under med kompressor?
Eller om du menar att måla under och måla annat med kompressorn?
Jag skulle nog inte använda mej av kompressor till att måla med underredsmassa. så vida du inte har plockat isär hela bilen å du bara har skalet kvar. man vill ju inte gärna ha detta på andra saker.
Köp en tjockare under redsmassa eftersom det är plåtrent nu. finns lite överallt. mekonomen, biltema, jula mm och pensla.
Tackar!, Allt är bortplockat från bilen, motor, växellåda, hjul. Ja hela kittet. Okey får åka och kolla. Ska man dra på någon form av Zinkprimer först innan underredsmassan?
köpte underredsmassa på biltema och körde med kompressor vart riktigt bra kom ingen stans som jag inte ville ha kostade 149kr för allt gick åt 3st burkar drog väldigt noggrant med stålborste först
Personligen skulle jag inte bara zinkgrunda. Jag hade nog lackerat hela underredet först, för att därefter gått på med rostskyddsmassa. Lacken är ju faktiskt ett rostskydd det med.