3497
Sök

Mp3 i bilen??

105 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Ursäkta en kanske dum fråga men jag vill koppla in min ipod i bilen. Hur går jag tillväga? Har en volvo 945a från 96 men med en rätt fet stereoanläggning. Så långt sträcker sig mina kunskaper.

1 237 Inlägg
1 juni 2011
haru aux eller usbport i stereon? ;o

105 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Mitt dumma svar blir:
Ja, jag kan ändra source till AUX.
Men port? Eh nej, ser ingen smile

318 Inlägg
1 juni 2011
då sitter den antagligen på baksida!  köp en *förlängninssladd* och dra in den till ngt lämpligt ställe i bilen:)

1 237 Inlägg
1 juni 2011
Då har du aux ingång, köp en aux-kabel som du lägger mellan ipoden och stereons aux-ingång

105 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Men vart fasen hittar jag ingången då? Jag har ju en sån där stereo som jag kan plocka bort men bakom den finns ingenstans att koppla några kablar..

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 juni 2011
Lesliey skrev:
Men vart fasen hittar jag ingången då? Jag har ju en sån där stereo som jag kan plocka bort men bakom den finns ingenstans att koppla några kablar..

Du får dra ut HELA stereon från panelen så ska du nog hitta en drös kablar och en aux ingång, kanske till och med usb

Rock'n Roll

1 237 Inlägg
1 juni 2011
btw auxingången ser ut såhär :

http://www.dvbcaraudio.co.uk/images/Ken … Stereo.jpg

ingången till höger på bilden

318 Inlägg
1 juni 2011
Stereon är ca 15 cm djup!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
1 juni 2011
Vad är det för stereo?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

105 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
TenZer skrev:
Lesliey skrev:

Du får dra ut HELA stereon från panelen så ska du nog hitta en drös kablar och en aux ingång, kanske till och med usb

Men det där vågar jag inte göra själv! Känns ju som jag sliter sönder hela skiten då! Hilfe bitte!

105 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Vad är det för stereo?

kmc, bmc? Nåt med tre bokstäver, ok jag ska ut och kika!

105 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
För mörkt.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
2 juni 2011
Lesliey skrev:
TenZer skrev:
Lesliey skrev:

Men det där vågar jag inte göra själv! Känns ju som jag sliter sönder hela skiten då! Hilfe bitte!

Plocka bort den svarta ramen runt stereon sen tar du plattmejseln och bänder in tänderna i monteringsramen

Ser ut såhär
http://www.biltema.se/ProductImages/31/large/31-545_l.jpg

inredningen i en 940 tål lite stryk så kör på du smile

Lesliey skrev:
ExtraKim skrev:
Vad är det för stereo?

JVC?
Senast redigerat av TenZer (2 juni 2011)

Rock'n Roll

105 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
TenZer skrev:
Lesliey skrev:
TenZer skrev:

Plocka bort den svarta ramen runt stereon sen tar du plattmejseln och bänder in tänderna i monteringsramen

Ser ut såhär
http://www.biltema.se/ProductImages/31/ … -545_l.jpg

inredningen i en 940 tål lite stryk så kör på du smile

Lesliey skrev:
ExtraKim skrev:
Vad är det för stereo?

JVC?

Nej du jag vågar faktiskt inte slita och dra. Tyckte jag slet och drog tillräckligt när jag bytte bränslepumpsrelät!
Inte JVC. Någon annan trebokstavskombination och jag är tämligen säker på att den innehåller ett M eller ett B eller ett C!

318 Inlägg
2 juni 2011
ta med en lampa och gå ut i bilen och läs bara, det kan ju omöjligen vara svårt

I många stereor medföljer verktyg för att plocka bort stereon! typ ett bockat plattjärn
Senast redigerat av PartilleMalm (2 juni 2011)

Sök