2438
Sök

Beslutsångest, Hjälp!!!

16 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
har nu bestämt mig för att köpa ny bil (eller ja begagnad)

har kommit fram till 2 modeller, volvo s60 2.4 eller en saab 9-3 vector eller linear. vilken ska man välja??

har kollat över en massa och de känns hyffsat lika.

vilket skulle ni rekomendera??

ha de!! big_smile

12 Inlägg
3 juni 2011
volvon är mer driftsäker så länge du inte trimmar för hårt men saaben är ju helt klart skönare att köra mer kännsla!

Aldrig nöjd
804 Inlägg
3 juni 2011
Årsmodell? Själv hade jag tagit Saaben. Snyggare, bekvämare och antagligen bättre utrustad än Volvon. Volvon har dessutom antagligen ett hiskeligt överpris pga sitt märke.

Livet är för kort för att äga Volvo.

16 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
kan ju dela med mig av länkarna till båda

http://bytbil.com/bilar/volvo/s60/5vtjt … YAcABQtA__

eller

http://bytbil.com/bilar/saab/9-3/7v7hgh … AWDM5UAA_!

nått sånt hade jag tänkt mig

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
3 juni 2011
ska du välja en s60 med den turbolösa motorn ska du välja 140hk versionen istället billigare försäkring men samma motor ett chip och du har samma effekt och lite till mot 170hk

skulle dock välja en 2.4t istället betydligt mycket bättre bilar

iövrigt är det hugget som stucket bara gå på känslan

skulle jag vara tvungen att välja hade jag valt saaben just pga den har turbo

Kör fort så hinner inget hända...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 juni 2011
Jag säger detsamma som ovanstående, Turbomaskinen är såpass mycket trevligare i både fallet Volvo och Saab att den väger en del vid ett beslut. Volvo´s femma är en mycket trevlig maskin, men lite törstig och lite mer sportmotor än vardagsmotor i fallet 170hp om du förstår hur jag menar; 2.4t är en helt annan motor.

Volvo är visserligen dyrare, men har också ett starkare andrahandsvärde. Jag hade valt Saaben av dem ovan, men hade nog letat upp en S60 2.4t eller T5 om jag fritt fått välja mellan olika S60 och 9-3 på marknaden. Lite tråkigare att köra, men troligtvis en vettigare bil som en helhet. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök