3470
Sök

Lås Tråd!

98 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Lås Tråd!
Senast redigerat av Ponnytrav (3 juni 2011)

1 772 Inlägg
3 juni 2011
Gå vidare med det så långt du kan tills du för börja betala för rättegångarna, då är det inte värt längre.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Muttley
3 juni 2011
sade polisen att de skulle dras in då ?.
Ha lite bättre koll själv 13 km gör ingen körkortsindragning. Och lasern stämmer oftast. Så du lär inte komma så långt. Var glad du har körkort och en lättare plånbok.

Too School for cool
110 Inlägg
3 juni 2011
63 km/h med deras 3 km/h avdrag eller utan? För dom drar ju alltid av 3.
Och om du ska överklaga så ska du nog se till så att din hastighetsmätare visar 10km/h för lite. Annars blir det svårt om du inte kan bevisa.
En kompis kom 45 på 30 väg för några veckor sedan och sa att hans mätare visade 30 så den måste va fel kalibrerad. Vad sa farbror blå då? Det är ju trots allt en 740 så man kan ju aldrig lita på att det ska funka. Men det är din rätt att se till så det funkar, tänk på det till nästa gång.

Sen visste dom väl även att det är en liten social lus utan pengar så dom ville väl inte ge han böter då han inte kan betala i vilket fall.

711 Inlägg
3 juni 2011
Dom tar inte hänsyn till om din mätare visar fel,du är du som fordonsägare som har ansvaret för att
det ska funka.Du kan ju prova att överklaga men jag tror personligen inte att du kommer
komma vinnande ur detta.

Du får väl kolla med nån kompis vad deras mätare ligger på när du kör,för den visar lite väl mkt fel med
tanke på vad du tror du körde.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
3 juni 2011
jimbon skrev:
Dom tar inte hänsyn till om din mätare visar fel,du är du som fordonsägare som har ansvaret för att
det ska funka
.Du kan ju prova att överklaga men jag tror personligen inte att du kommer
komma vinnande ur detta.

Du får väl kolla med nån kompis vad deras mätare ligger på när du kör,för den visar lite väl mkt fel med
tanke på vad du tror du körde.

Precis så är det! Det känns lite tryggare att köra efter GPS-signaler, dom visar rätt. Jag har aldrig råkat ut för nåt då även fast bilens mätare har visat ung. 10 över gällande hastighet!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

98 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Tjockarn skrev:
63 km/h med deras 3 km/h avdrag eller utan? För dom drar ju alltid av 3.
Och om du ska överklaga så ska du nog se till så att din hastighetsmätare visar 10km/h för lite. Annars blir det svårt om du inte kan bevisa.
En kompis kom 45 på 30 väg för några veckor sedan och sa att hans mätare visade 30 så den måste va fel kalibrerad. Vad sa farbror blå då? Det är ju trots allt en 740 så man kan ju aldrig lita på att det ska funka. Men det är din rätt att se till så det funkar, tänk på det till nästa gång.

Sen visste dom väl även att det är en liten social lus utan pengar så dom ville väl inte ge han böter då han inte kan betala i vilket fall.

Det stog 63 på lasern så jag antar att det var utan avdrag.

98 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
sade polisen att de skulle dras in då ?.
Ha lite bättre koll själv 13 km gör ingen körkortsindragning. Och lasern stämmer oftast. Så du lär inte komma så långt. Var glad du har körkort och en lättare plånbok.

Nej, om du läser igen så skrev jag att det inte skulle bli indraget och det vet jag om. Och frågade inte nåt om att jag kommer vinna bara för att mätaren visar fel, Min fråga var kan dom dra kortet för att man tar saken vidare?

711 Inlägg
3 juni 2011
Nej dom kommer inte att ta ditt kort för att du överklagar och går vidare.

98 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
jimbon skrev:
Nej dom kommer inte att ta ditt kort för att du överklagar och går vidare.

Kanon, var bara det jag ville få fram. Tråden kan låsas smile.

33 Inlägg
3 juni 2011
men sluta nu, står det 63 på lasern har du alltså kört 66km/h eftersom dom drar av 3km/h inget att klaga på och du blir inte av med kortet, spelar ingen roll vad din mätare står på bara betala å gilla läget pojkvasker haha

98 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
nisse stråssa skrev:
men sluta nu, står det 63 på lasern har du alltså kört 66km/h eftersom dom drar av 3km/h inget att klaga på och du blir inte av med kortet, spelar ingen roll vad din mätare står på bara betala å gilla läget pojkvasker haha

Hahah men hörru du, jag vet redan att jag inte blir av med kortet, det var inte det som var frågan alls. Och frågan var inte heller om man skulle kunna vinna målet. Det var bara en nyfiken fråga.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
3 juni 2011
Om du nu har kört i "50" och din mätare visar 16km/h fel så skulle jag laga den illa kvickt annars lär ju varenda fartkamera ta fina kort på dig när du kommer åkandes... tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Muttley
4 juni 2011
tycker du är lite mesig. Först tror du att du blir av med körkortet för att du kört för fort och nekar.
Sen skriver du att du körde i 50-55 enligt mätaren. JAg tror du kör runt med något skrot du borde sätta på skroten istället och köpa dig nått nytt. Det blir billigare i längden för dig.
En polis får inte ljuga, och de kan inte ljuga ihop något och skriva nått annat än vad de får upp på lasern förutom då ofta 3 km. Men de behöver inte det, men de gör de av ren snällhet.
Läs på om dina rättigheter på diverse bra sidor över nätet så du vet vad som gäller och beställ tid för din bil på måndag så du får in den illa kvickt för att justera till din mätare.

98 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
tycker du är lite mesig. Först tror du att du blir av med körkortet för att du kört för fort och nekar.
Sen skriver du att du körde i 50-55 enligt mätaren. JAg tror du kör runt med något skrot du borde sätta på skroten istället och köpa dig nått nytt. Det blir billigare i längden för dig.
En polis får inte ljuga, och de kan inte ljuga ihop något och skriva nått annat än vad de får upp på lasern förutom då ofta 3 km. Men de behöver inte det, men de gör de av ren snällhet.
Läs på om dina rättigheter på diverse bra sidor över nätet så du vet vad som gäller och beställ tid för din bil på måndag så du får in den illa kvickt för att justera till din mätare.

En snabb fråga bara, Läste du ens tråden innan du skrev? För det första så skrev jag att jag visste att körkortet INTE vart indraget eller ska bli. Jag skrev inte nåt om och frågade om jag trodde att man skulle klara sig eller om vilka rättigheter jag har, Jag skrev bara hur allt låg till och ställde en helt annan fråga, jag förstår faktiskt inte helt ärligt hur folk orkar ta upp en diskussion om helt onödiga saker som dom inte har  nåt med att göra. Och tråden är som sagt inte i bruk och ska låsas.

Muttley
4 juni 2011
Ponnytrav skrev:
tkd_rille skrev:

En snabb fråga bara, Läste du ens tråden innan du skrev? För det första så skrev jag att jag visste att körkortet INTE vart indraget eller ska bli. Jag skrev inte nåt om och frågade om jag trodde att man skulle klara sig eller om vilka rättigheter jag har, Jag skrev bara hur allt låg till och ställde en helt annan fråga, jag förstår faktiskt inte helt ärligt hur folk orkar ta upp en diskussion om helt onödiga saker som dom inte har  nåt med att göra. Och tråden är som sagt inte i bruk och ska låsas.

Självklart. Och undrar varför ens tråden kom till eftersom du troligen ljuger då du säger att du åkte på 63.
Och du undra om de drog in ditt körkort ifall du gick vidare.  Det står säkert i 100 andra trådar.
Men de kvittar ju i vilket fall. Du får ju tåla lite kritik och vara ärlig istället.

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juni 2011
Ponnytrav skrev:

Jag ser att du är nybörjare här på forumet. Välkommen in, och känn dig som hemma. Ett litet tips bara. Ändra inte ditt första inlägg och rubriken nästa gång när du startat en tråd och fått ditt svar. Hela forumet tappar då sitt värde, att man i efterhand kan leta, söka och finna svar på frågor man har. Som det är nu vet man ju inte smack av vad du gjort eller undrar, och jag/vi andra kan inte lära oss något av det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Administratör
2 978 Inlägg
4 juni 2011
Tråden låst. Radera förstainlägget resulterar i varning och sedan avstängning om det händer igen.

En kopp av den svarta såsen...

Sök