3389
Sök

Laddtryck i färddator volvo S60?!

130 Inlägg
6 juni 2011
spokenratt skrev:
Endid skrev:
F4S4N skrev:

Ajjemän. Det går via ljudjusteringen på stereon. Alltså när du kör fort så höjs ljudet automatiskt, vet inte exakt vad det kallas. Men där kan man få upp en digital hastighetsvisare, som dessutom är rätt kalibrerad. Alltså ingen glädjemätare...

1. Stäng av Stereon
2. Håll inne "byt låt bakåt" knappen och starta stereon.
3. Håll inne låtbytar-knappen cirka 5 sekunder tills du kommer in i en meny

Sedan får du klicka dig fram där. Har inte kvar originalstereon i min bil så kommer tyvärr inte ihåg exakt vad man ska trycka på men det var ganska uppenbart i menyn har jag för mig smile

Tack för tipset!

sprang ut till min (s60 t5 -01 med stora stereon) och testade mig fram, tog ca 2minuter sen funka det prima!
man rattar bara fram tills det står typ "constant disp" där väljer man alternativet "asf-xxx" typ och sen startar om stereon så hoppa det igång!

ända nackdelen är att man inte kan se övrig display info som tex låt eller radiokanal MEN det går utmärkt att styra det som vanligt iaf- smile

Kan man hoppa tillbaka sen o få upp låt nr mm igen, samma prodecur bara eller?

Jo ja hoppas det, inte testat ännu ska inte lova något men känns ganska givet då det var en enkel meny att navigera igenom klart det går att reversera en sån inställning!

Arg Snickare
875 Inlägg
6 juni 2011
Här är en bekant till mig som har det.

http://www.garaget.org/?car=63034&image=582268

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
6 juni 2011
spokenratt skrev:
Endid skrev:
F4S4N skrev:

Ajjemän. Det går via ljudjusteringen på stereon. Alltså när du kör fort så höjs ljudet automatiskt, vet inte exakt vad det kallas. Men där kan man få upp en digital hastighetsvisare, som dessutom är rätt kalibrerad. Alltså ingen glädjemätare...

1. Stäng av Stereon
2. Håll inne "byt låt bakåt" knappen och starta stereon.
3. Håll inne låtbytar-knappen cirka 5 sekunder tills du kommer in i en meny

Sedan får du klicka dig fram där. Har inte kvar originalstereon i min bil så kommer tyvärr inte ihåg exakt vad man ska trycka på men det var ganska uppenbart i menyn har jag för mig smile

Tack för tipset!

sprang ut till min (s60 t5 -01 med stora stereon) och testade mig fram, tog ca 2minuter sen funka det prima!
man rattar bara fram tills det står typ "constant disp" där väljer man alternativet "asf-xxx" typ och sen startar om stereon så hoppa det igång!

ända nackdelen är att man inte kan se övrig display info som tex låt eller radiokanal MEN det går utmärkt att styra det som vanligt iaf- smile

Kan man hoppa tillbaka sen o få upp låt nr mm igen, samma prodecur bara eller?

Precis, samma procedur. Bara att gå in på "constant disp" och välja "off" tror jag !

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök