3475
Sök

b23 i volvo 142:a

www.autofiber.se
11 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
Hej, har tängt slänga i en b23 motor i min volvo 142:a. Undrar nu om det är någon som vet vad som behöver göras om, mycket jobb osv? Tack så länge.
Senast redigerat av borjesson (9 januari 2007)

Fartdåre!
592 Inlägg
9 januari 2007
borjesson skrev:
Hej, har tängt slänga i en b23 motor i min volvo 142:a. Undrar nu om det är någon som vet vad som behöver göras om, mycket jobb osv? Tack så länge.

Vet några som gjort detta i folkracen. o då ha dom ställt motorn upp o svetsat egna nya insug för o få förgasarna rätt. Dom har även B20 sumpen har ja för mig. Går o ha den "normalt" oxå men de e lite mer jobb. Har för mig att framvagnsbalken sitter ivägen på något vis. Men de går o göra om. Ha sett någon 140ia med b23 motor som ligger normalt.
Senast redigerat av ventohuan (9 januari 2007)

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

www.autofiber.se
11 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
ventohuan skrev:
borjesson skrev:

Vet några som gjort detta i folkracen. o då ha dom ställt motorn upp o svetsat egna nya insug för o få förgasarna rätt. Dom har även B20 sumpen har ja för mig. Går o ha den "normalt" oxå men de e lite mer jobb. Har för mig att framvagnsbalken sitter ivägen på något vis. Men de går o göra om. Ha sett någon 140ia med b23 motor som ligger normalt.

okey tack!

19 Inlägg
11 januari 2007
förlänga huvud bromscylindern

-Mycke varv
-Många möjligheter

Jajjemen!
1 512 Inlägg
11 januari 2007
Om man sätter den på sne (allstå lutar den lite mer än vanligt) så behöver man inte göra så mkt, bara göra motorfästen och knacka lite lätt på tåget på ett ställe.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Sök