3528
Sök

Hur ska man koppla dimljus? saab 9-5

62 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
hejsan har en saab 9-5 år 2006. bilen har inga dimljus och ja vill jätte gärna lägga in ett par, undrar om det är svårt ? hur ska man göra. finns alla kablar redan färdigdragna? kan någon gärna rita en simpel karta och sedan skicka den till mig eller något mvh

1 863 Inlägg
22 maj 2011
Jag satte dit på min -04 och då var kablarna framdragna, var bara att plugga in.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

62 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
kollade här omdagen hade oturen med att de inte fanns några kablar som var färdigdragna... vad gör man då ?

62 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
någon som vet hur man kan koppla om de inte finns några fädigdragna kablar. har saab 9-5 2.0t biopower "nya modellen"

62 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
där knappen till dimljuset ska sitta finns det en plast bit och när jag tar bort den så är den blast biten kopplat till några kablar . men där dimljusen ska sitta ser ja inga kablar

1 863 Inlägg
8 juni 2011
Har du inga kablar där får du nog fråga på Saab hur du ska bete dig, men jag tycker det verkar konstigt att det inte finns några kablar dragna.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

62 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
tycker jag med för om ja tar bort ju plast biten där fram dimljus knappen borde finnas så finns det kablar där har försökt följa de vart de leder men dock lyckas ja inte ! sad

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 juni 2011
Har du verkligen kollat överallt inuti stöten ??

Nästan allting brukar vara framdraget i nyare saabar men kablarna kan sitta fastsurrade vid andra kablar på ställen man kanske inte väntar sig direkt. Antagligen så sitter kablarna med stripes, gömda någonstans inuti stöten...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

6 170 Inlägg
8 juni 2011
Kollade igenom EPC och EAC och det verkar faktiskt som om du måste ha en tilläggssats med kablar osv. Dom blev väl antagligen snåla och drog in på den extra halvmetern kabel som annars är fördragen ifrån fabrik....   roll

Men iaf, du behöver dessa satser:

400 106 209     Strömställare (samt relä och säkring)

12 765 946     Ledningsnät

Monteringstiden för dimljus på auktoriserad SAAB-verkstad är 0,3 timmar dvs arton minuter smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

490 Inlägg
8 juni 2011
Kablarna brukar sitta med en stripe högre upp under front kjolen när du fått fram så kopplar du in kontakerna på båda dimisarna plus knappen sen stoppar du i ett relä som sitter i säkringsboxen i motor utrymmet så funkar det! Om det är samma som på 03an vill säga!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

62 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Kollade igenom EPC och EAC och det verkar faktiskt som om du måste ha en tilläggssats med kablar osv. Dom blev väl antagligen snåla och drog in på den extra halvmetern kabel som annars är fördragen ifrån fabrik....   roll

Monteringstiden för dimljus på auktoriserad SAAB-verkstad är 0,3 timmar dvs arton minuter smile

förstår faktiskt inte riktigt vad du menar tongue gärna någon lite lättare förklaring. gärna någon bild på hur den kabeln ska se ut big_smile

62 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
ska ta en bild imorgon och lägga ut den på en kabel som är precis innan motorn börjar kan vara den och sedan som du sa innan att man behöver en tillägskabel.

6 170 Inlägg
8 juni 2011
MrJR skrev:
TBOC_Razor skrev:

förstår faktiskt inte riktigt vad du menar tongue gärna någon lite lättare förklaring. gärna någon bild på hur den kabeln ska se ut big_smile

Antingen plockar du en kabel på skroten eller så köper du kabeln av en saab-åf, svårare är det inte.

Din bil har alltså INTE kablar framdragna för dimljus...

Sök