snygg_mange skrev:
Glesmark skrev:
Såg en Seven i Göteborg på blackrace för rätt många år sedan, han körde med Saab 2.0t 150hk, och det gick som fasen. Körde ifrån bilar med dubbla/tredubbla effekten, men det var lite hjulspinn i starterna, går säkert att fixa med bättre däck, diffbroms och finslipad körteknik.
Sen finns det ju rätt mycket godis till dessa motorer på marknaden, men jag tror knappast du behöver mer än så enkla saker som en chipning och kanske 3" om du vill ha ut strax över 200 hk efter besiktningen.
Motorerna är ju billiga i både inköp och drift, tycker det är sällan man hör att dom gamla 9-3motorerna rasar.
Bör väl väga kring 750 kg för att klara viktförhållanderna, med några batterier här och där extra under besiktningen så klarar du dig nog fint för att sen lyfta ur dom hemma.
Så min röst går till en Saab 9-3 2.0T t5 98-99 motor.
mm det lutar skarpt åt att de blir en sån motor eller att det blir en från en 9000 -96 eller nyare:)
Skulle säga 2.0t motorn utan luftmassemätare, enklare att ha och göra med.
Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!