ska montera ditt min koppling nu i kväll men nu står det helt stil här:S visst är det svängHjulet först sen lameler sist tryckplatta vilket hål ska man vända lamelerna mot är det mot svänghjulet?
Alltså lamellen är ju dubbelsidig, men den "platta" delen på lamellen ska komma mot tryckplattan, den högre delen passar in i svänghjulet. Hoppas detta hjälpte.
jag kör med tryckplatta-707 Lamell R volvo för det borde väl passa på mitt svänghjul och allt? för delarna har varit inne på motorenovering för balansering samt (omstiftat svänghjul) heter det så?
sväng på lamellen sen är det bara att skruva ihop allt. Kom ihåg att centrera lamellen annars har du ett rent helvete att montera växellådan. Yup, omstiftat heter det.
yes svängde på lamellen då gick det fint tror jag lyckades med att centrera inte säker ska prova sen har du nå bra råd hur jag ska se att jag lyckats med centreringen?
yes svängde på lamellen då gick det fint tror jag lyckades med att centrera inte säker ska prova sen har du nå bra råd hur jag ska se att jag lyckats med centreringen?
ja de är perfekt med en kvast för då kan man slipa ner den halft den kan man knacka igenom den i den gamla lamellen så har man splines på den också så passar den perfekt
yes jag brukar låna på verkstad men när jag ringde han som brukar låna ut till mig så fick jag veta att dom hade lagt ner:( men men nu sitter lådan på plats alla fall då måste jag väl ha lyckats att centrera?