3935
Sök

Smörjt Löphjul. Kan de hålla?

110 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Drivremmen gick av. Böt den men sedan märkt att de krasslat från löphjulet innan och efter
Testade då spraya med WD-40 på lagrerna. Nu låter de inget istort sett. Inte på hela dagen idag ialf.

Kan detta hålla tro? Om man håller koll på remmen dess skick och allt..
Smörjer vart efter.
Senast redigerat av Snitz (21 juni 2011)

3 354 Inlägg
21 juni 2011
vad för rem?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

110 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Generator/Vattenpump/Styrservo - Multirem

Jag är en fattig studerande på gymnasium.. Vill bara att grejerna ska hålla
Om Löphjulet kan klara sig nu efter jag smörjt är frågan och remmen?

MVH
Senast redigerat av Snitz (21 juni 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 juni 2011
Har det väl börjat låta så räcker nog inte smörjan länge tyvärr, om du däremot smörjer ditt nya vid varje lämpligt tillfälle så kommer det att hålla jävligt länge. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

110 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Okej jo för de verka funka om jag smörjer en gång innan jag ska ut o köra..
Det borde funka då menar du?.. Annars så märks de på remmen när den börjar bli sliten då?
Vad ska jag kolla efter isåfall om de börjar synas ?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 juni 2011
Det är klart att det hjälper ett tag, men dåligt hjul skär ju förr eller senare och sabbar remmen. Det bästa är ju att byta, remmar är ju inte heller gratis.  Är hjulet dyrt till din bil?
Jag har absolut noll pejl på det eftersom jag bara haft en enda bil med multirem, och den jäveln kostade ju nästan 500:- vad löphjulet gick lös på kollade jag aldrig.

12 086 Inlägg
22 juni 2011
Jag hade bort alla 3 löphjul på min 540 och rengjorde och fettade upp med nytt fett. Vart som nya, håller troligen bra många år till. Mina va inte slut men de väsnades lite och ena va lite grusig i lagrena.

Krypolja är inte en långvarig lösning, gör som jag gjorde istället.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 juni 2011
JapMax skrev:
Jag hade bort alla 3 löphjul på min 540 och rengjorde och fettade upp med nytt fett. Vart som nya, håller troligen bra många år till. Mina va inte slut men de väsnades lite och ena va lite grusig i lagrena.

Krypolja är inte en långvarig lösning, gör som jag gjorde istället.

En fettnippel är svaret på allt. cool

110 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Ett väldigt bra förslag.

Men av allt arbete och det så tänkte jag om polarn byta till nytt.
Jag har beställt en ny rem, löphjul och styrhjul. Tror ni de löser att remmen blir sliten hela tiden?
Och fungerar som det ska sedan?
Senast redigerat av Snitz (22 juni 2011)

612 Inlägg
22 juni 2011
Snitz skrev:
...Testade då spraya med WD-40 på lagrerna...

Man smörjer inte lager med WD40, 5-56 eller liknande, det är fett som gäller om man vill att det ska göra någon nytta.

110 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Jag har insett det nu. Min stora fråga är om dom nya delarna kommer hjälpa mitt rem besvär?

Sök