2575
Sök

är denna baslåda nåt att satsa på?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 september 2005
Trådstartare
tja. ska fixa en baslåda till mitt lilla bygge och undrar om denna kan vara nåt att satsa på http://www.mds.se/?artnr=51212 . har ett slutsteg på 4*200 watt så det blir nog inga problem att driva det. jag vet att mds inte är nåt tjohoo-märke men kan det funka tror ni? har ni nåt annat förslag för runt 2600 så berätta gärna big_smile

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

131 Inlägg
15 september 2005
Tja kompis !! ska säga så här baslådan är bra det är inget och prata om faktiskt. Det är värt pengarna. Men jag skulle ha köpt istället bara högtalare och byggt lådan själv för att du för bättre ljud när du bygger själv litta på mig..

35 Inlägg
15 september 2005
måste det ara färdig baslåda annarsfinns det ju hur många märken som helst  om du bygger lådan själv alternativt köper tom låda färdig för en 600-700 kr som har rätt volym ti9ll basen så då har du 2000 till en bas och det får du en bras bas för.
Isåfallär  där ju märken som Phoenix Gold,rockford,DLS,Impact,Alpine,mm
Senast redigerat av MrScorpio (15 september 2005)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 september 2005
Trådstartare
jo, jag har faktiskt tänkt på att bara köpa en tomlåda och sen slå i en bas men vet inte vilken jag ska ha,nån 12" iallafall.

12 Inlägg
16 september 2005
hej.. det är bra tryck iden men det beror ju på vad du har för bil och slutsteg.. men mds brukar ha bra prylar men men.. mvh//Andreas

105 Inlägg
16 september 2005
rekomenderar inte mds men det är ju jag det vad är det för bil som du ska ha den i har jobbat med sterio monteringar så jag kanske kan je dig nått tips om du vill vilj säga .......... kör själv med en kicker 12a i min 740 o det räcker.........

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 september 2005
Trådstartare
ska ha den i en bmw e34 -88 sedan

BMW Power
2 362 Inlägg
17 september 2005
jbl har bra grejjer big_smile
Senast redigerat av FugitivE (17 september 2005)

BMW, bogsering med wire :/

494 Inlägg
17 september 2005
de bästa du kan göra är att provlyssna lite:P lura en kompis att köpa en likadan först.tongue så vet du ju om de är någe att ha .. men tänk på att de är rätt mycket märkes hysteri grejen är att de dyrare märken har respekt de har inte de andra:P om du köper typ dls eller kicker och de låter piss så tycker folk endå att de är bra :S om du köper mds så kommer de klaga på att de är mds.
thats life

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Seat Exeo 2,0 TSI Sport
74 Inlägg
17 september 2005
De nya lådorna från mds är faktiskt kanonbra.. Dessvärre med de nya X-basarna.. De äldra fanatic basarna är mycke bättre.. så om du hade fått tag på den nya lådan o de gamla basarna så får du ett gräjt sound..

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
18 september 2005
Trådstartare
tack för tipsen, får se vad det blir då wink...

22 Inlägg
18 september 2005
En sak jag inte riktigt fattar, Varje gång det kommer upp om baslådor, slutsteg etc så nämns alltid MDS. Satsa på bättre grejjer som rockford, dls , alpine m.m... finns en massa mkt bra kvalitetsmärken som helst. Och MDS är INTE kvalite tongue

22 Inlägg
18 september 2005
Jag köpte mig en 12 tums rockford fosgate p3 med låda för 3300 kr .och en bra tolvtummare låter bättre än 2 kassa tongue.. satsa på bättre grejjer

30 Inlägg
18 september 2005
Håller med RedDevil86...

Och sen skulle jag köpa en seperat bas och sedan bygga en
rejälare låda till den.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
18 september 2005
Trådstartare
jo, ja va och kolla på brl på en rockford p312d2, och jädrar vilket drag, men sen, det kostar,mycket.men tycker ni att jag ska satsa på en sån med en låda till så, då kör vi väl på det big_smile

MTY120
24 september 2005
NITROUS skrev:
tja. ska fixa en baslåda till mitt lilla bygge och undrar om denna kan vara nåt att satsa på http://www.mds.se/?artnr=51212 . har ett slutsteg på 4*200 watt så det blir nog inga problem att driva det. jag vet att mds inte är nåt tjohoo-märke men kan det funka tror ni? har ni nåt annat förslag för runt 2600 så berätta gärna big_smile

Dom där låter sjukt bra för pengarna (en kompis har 2st sånna Och ett DSL steg) och det spelar bra,
Och det dära med att MDS är inget "tjoohoo - märke" stämmer väll inte,
Jag har MDS å jag spelar då bra duktigt undan dom flesta "bygga bilsterio" för hobby'ns skull.

104 Inlägg
25 september 2005
Du kan få köpa min färdigbyggda baslåda som har en formanpassad bottenplatta med 2st da1280 för 3000:-

Sök