2339
Sök

BMW 740i Hjälp mig med några frågor angående effekt och hitta styling grejer.

10 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
#1
Tja jag har nyss införskaffat mig en BMW 740i och undrar över några grejer.
1. Vart hittar jag billiga kjolpaket, Lysen och annan styling till bmw

2. Någon som kan avgöra va de är för märke på fälgara på min profil bild? Behöver två nya då de är skadade.

3. Lämpliga chip då jag vill ha mer hk?

4. Extraktor grenrör har jag hört ska ge mycket mer effekt! Vart hittar jag såna och är det ryktet sant?

5. Vad kan jag göra mer på den för att få ut ca 350hk+ utan att behöva slänga i 11 st v12 med 16 kompressosorer och fjorton turbos! Ska ha v8an . slut!

Är fruktansvärt tacksam för tipps om sånt om den bilen eller om någon vet något projekt man kan ha som exempel eller så! smile

Tackar på förhand MVH Joel


2 656 Inlägg
22 juni 2011
#2
Jollekingen skrev:
Tja jag har nyss införskaffat mig en BMW 740i och undrar över några grejer.
1. Vart hittar jag billiga kjolpaket, Lysen och annan styling till bmw

2. Någon som kan avgöra va de är för märke på fälgara på min profil bild? Behöver två nya då de är skadade.

3. Lämpliga chip då jag vill ha mer hk?

4. Extraktor grenrör har jag hört ska ge mycket mer effekt! Vart hittar jag såna och är det ryktet sant?

5. Vad kan jag göra mer på den för att få ut ca 350hk+ utan att behöva slänga i 11 st v12 med 16 kompressosorer och fjorton turbos! Ska ha v8an . slut!

Är fruktansvärt tacksam för tipps om sånt om den bilen eller om någon vet något projekt man kan ha som exempel eller så! smile

Tackar på förhand MVH Joel

fälgarna e m5 fälgar iaf smile


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 juni 2011
#3
Riktiga grenrör kan ge 10% om de gamla är flödesmässigt värdelösa, men det är extremt olika på olika bilar. Jag har aldrig hört om färdiga till BMW V-8, men det betyder ju inte att det inte finns. Finns det plats för extraktor?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 435 Inlägg
22 juni 2011
#4
Jollekingen skrev:
Tja jag har nyss införskaffat mig en BMW 740i och undrar över några grejer.
1. Vart hittar jag billiga kjolpaket, Lysen och annan styling till bmw

2. Någon som kan avgöra va de är för märke på fälgara på min profil bild? Behöver två nya då de är skadade.

3. Lämpliga chip då jag vill ha mer hk?

4. Extraktor grenrör har jag hört ska ge mycket mer effekt! Vart hittar jag såna och är det ryktet sant?

5. Vad kan jag göra mer på den för att få ut ca 350hk+ utan att behöva slänga i 11 st v12 med 16 kompressosorer och fjorton turbos! Ska ha v8an . slut!

Är fruktansvärt tacksam för tipps om sånt om den bilen eller om någon vet något projekt man kan ha som exempel eller så! smile

Tackar på förhand MVH Joel

1. Ebay eller på www.intercare-trading.com , intercare har billiga lampor och chassidelar.

2. BMW M5 E60/E61

3. Kolla med Fekzen  http://www.fekzen.se/

4. Supersprint eller liknande kanske har, googla eller kolla på autopower.se. Alpinagrenrör eller nått begagnat kanske man kan kika efter också.

5. Enklaste är ett ESS kompressorkit, bolt on. Blir nog svårt att få 350HK+ annars. Med byte av avgassystem, racekattar, grenrör och roligare insug samt optimering för detta kanske du kan få ut 20hk mer. Lustgas är ett annat förslag.. smile


Dagdrömmare
2 836 Inlägg
Handledare
1 481 Inlägg
22 juni 2011
#6
Extraktorrör finns inte till BMW v8.


10 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
#7
Tack för svar! Men Går de bra att besikta bilen om man hyvar i kompressor? Och vad bör mer göras på bilen motormässigt om man gör detta projekt?

Finns det någon bra sida där de kan utföra verkstads arbeten som göra tex ett grenrör då? smile


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 juni 2011
#8
kompressor är något som kostar runt en 50,000kr och är inte lagligt att bessa. med.

Fälgarna på din bil är M5 replikor. Kan vara vilken tilverkare som helst.

Styling kan du hitta billigt i polen,tyskland,england och usa. med andra ord på ebay.


Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 juni 2011
#9
saab_sonett skrev:
Extraktorrör finns inte till BMW v8.

Jo då, det finns det.


Bmw osv..

1 435 Inlägg
23 juni 2011
#10
Jollekingen skrev:
Tack för svar! Men Går de bra att besikta bilen om man hyvar i kompressor? Och vad bör mer göras på bilen motormässigt om man gör detta projekt?

Finns det någon bra sida där de kan utföra verkstads arbeten som göra tex ett grenrör då? smile

Med ESS kompressorkit så har jag för mig att det bara är att hänga av remmen så klarar bilen besning med avgasvärden osv.


1 482 Inlägg
23 juni 2011
#11
Sorry men styla en E38 med Kjolpaket? Tänk efter lite nu. Sänk bara och på med 20 tummare. Visst får du styla med kjolpaket om du vill men dom flesta som gillar bmw kommer idiotförklara dig som förstör en E38..

M60 familjen är en avancerad motormodell och således SVINDYR att modifiera på något sätt.

Räkna med minst 50 000kr för att komma i närheten av 350hk.
Chip, extraktor och sportfilter kanske tar dig runt 300 strecket.

BLT Service
Theracords Music Label

12 086 Inlägg
23 juni 2011
#12
saab_sonett skrev:
Extraktorrör finns inte till BMW v8.

Det gör det visst, supersprint har till E39.

Det finns även ett företag i Australien som gör till både E34 och E39, kommer inte ihåg om de hade till E38 dock. Minns inte heller vad dom hette.

2 656 Inlägg
23 juni 2011
#13
Noxxer skrev:
Sorry men styla en E38 med Kjolpaket? Tänk efter lite nu. Sänk bara och på med 20 tummare. Visst får du styla med kjolpaket om du vill men dom flesta som gillar bmw kommer idiotförklara dig som förstör en E38..

M60 familjen är en avancerad motormodell och således SVINDYR att modifiera på något sätt.

Räkna med minst 50 000kr för att komma i närheten av 350hk.
Chip, extraktor och sportfilter kanske tar dig runt 300 strecket.

är det en 4.4 e de ju redan typ 300 orginal o 286 på papper


1 482 Inlägg
23 juni 2011
#14
Det bör vara en m62b44 och dom har 286hk i motorn. Det är 14hk från 300. 14 hk är ungefär vad man kan få genom chipp, filter o grenrör, har man riktigt bra headers kan man hämta 20 till eventuellt.
Ska man upp till 350 krävs lite mer, så som kammar, spridare, insug m.m och då springer det iväg fort.
Kammar till M60 kostar ju ca 15 000kr.. sen vipec tex som insprut så landar vi på ca 27 000kr till.. så man kommer snabbt upp i 50 000kr

Strokning ger ca 414hk, men kostar över 50 000kr.. långt över.

BLT Service
Theracords Music Label

Handledare
1 481 Inlägg
23 juni 2011
#15
OverBoosted skrev:
saab_sonett skrev:
Extraktorrör finns inte till BMW v8.

Jo då, det finns det.

Ja okej då. Finns till M5 för 2169 Eur. + 1736 Eur för passande kattar..... Bara 36000:- Som hittat...... Passar dom på en E38:a?


2 656 Inlägg
23 juni 2011
#16
Noxxer skrev:
Det bör vara en m62b44 och dom har 286hk i motorn. Det är 14hk från 300. 14 hk är ungefär vad man kan få genom chipp, filter o grenrör, har man riktigt bra headers kan man hämta 20 till eventuellt.
Ska man upp till 350 krävs lite mer, så som kammar, spridare, insug m.m och då springer det iväg fort.
Kammar till M60 kostar ju ca 15 000kr.. sen vipec tex som insprut så landar vi på ca 27 000kr till.. så man kommer snabbt upp i 50 000kr

Strokning ger ca 414hk, men kostar över 50 000kr.. långt över.

va vet du om bmws motorer igentligen :p hahahah läs om läs rätt på PAPPRET e de 286 hk finns folk som bänkat 300 + i motorn då med m60b44


Handledare
1 481 Inlägg
23 juni 2011
#17
Många 540 verkar ligga på ca 270 hk på bakhjulen. (Finns ett antal dynotest på tuben)  Det ger ca 310-315 hk på motorn.
Dom går rätt bra med manuell låda. big_smile


Kapten på disco!
1 729 Inlägg
23 juni 2011
#18
saab_sonett skrev:
Många 540 verkar ligga på ca 270 hk på bakhjulen. (Finns ett antal dynotest på tuben)  Det ger ca 310-315 hk på motorn.
Dom går rätt bra med manuell låda. big_smile

Det finns även väldigt många bänkar som ger glädjesiffror.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

10 Inlägg
30 juni 2011
Trådstartare
#19
Tackar för svar! Hmm sry om jag är lite trög i skallen eller om de e ni som skriver knas men, behövs det mycket runt om om man hyvar i kompressor? Som andra kammar, ventiler mm?? ska inte direkt köra dragracing med den så blir bara en lite busig gatubil!.. Skriv gärna va ni skulle gjort för att få ut 350+ i typ 1-2-3 följd eller så! Och gissningspris mm skulle vara skit nice! smile tack ska ni ha!


10 Inlägg
30 juni 2011
Trådstartare
#20
En annan fråga som kanske låter dum är men tycker att när man drar iväg med den på asfalt för att den ska släppa så slirar de mer på kopplingen tror jag iaf eller om de är någon specialgrej i bakaxeln eller så?? Finns bättre kopplingar eller bör man köra orginal? smile



Sök