2454
Sök

Bakaxel till 940

334 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
#1
Tjenare folket!
Vad har ni för tips på en vettig bakaxel, som diffar i princip hela tiden när det är hjulspinn men inte annars?
Tacksam för svar!
Mvh

Just... Awsome!

130 Inlägg
21 juni 2011
#2
aussielocker?

854 Inlägg
21 juni 2011
#3
Finns mängder med trådar om detta.

Vad ska du köra för något?


1 Inlägg
21 juni 2011
#4
Aussielocker, sitter det å¨min 245:a o den tuggar fint smile såg en i säljes här på garaget innan


Försöker iaf
1 998 Inlägg
21 juni 2011
#5
Torsen
Lamell
Ramplamell
Aussielocker
Detroitlocker
Elstyrd diff

Dem har du att välja mellan Vissa är svindyra och några billigare.

Själv ska jag köpa en torsen

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

854 Inlägg
21 juni 2011
#6
Boostrider skrev:
Torsen
Lamell
Ramplamell
Aussielocker
Detroitlocker
Elstyrd diff

Dem har du att välja mellan Vissa är svindyra och några billigare.

Själv ska jag köpa en torsen

Finns det ens ramplamelldiffar till 940?
Aussie och detroit är väl samma skit?

Sedan glömde du volvos egna monster-super-slung-diff wink


Försöker iaf
1 998 Inlägg
21 juni 2011
#7
Kmarcus skrev:
Boostrider skrev:
Torsen
Lamell
Ramplamell
Aussielocker
Detroitlocker
Elstyrd diff

Dem har du att välja mellan Vissa är svindyra och några billigare.

Själv ska jag köpa en torsen

Finns det ens ramplamelldiffar till 940?
Aussie och detroit är väl samma skit?

Sedan glömde du volvos egna monster-super-slung-diff wink

Aussie och detroit är i stort sett samma skit ja.

Slungdiffen är ju värdelös. Räknar inte de som en diff som låser/bromsar hela tiden när det är hjulspinn som TS efterfrågade wink

Sellholm säljer ramplamelldiff har jag för mig. SAM har kanske också men är osäker

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

854 Inlägg
21 juni 2011
#8
Boostrider skrev:
Kmarcus skrev:
Boostrider skrev:
Torsen
Lamell
Ramplamell
Aussielocker
Detroitlocker
Elstyrd diff

Dem har du att välja mellan Vissa är svindyra och några billigare.

Själv ska jag köpa en torsen

Finns det ens ramplamelldiffar till 940?
Aussie och detroit är väl samma skit?

Sedan glömde du volvos egna monster-super-slung-diff wink

Aussie och detroit är i stort sett samma skit ja.

Slungdiffen är ju värdelös. Räknar inte de som en diff som låser/bromsar hela tiden när det är hjulspinn som TS efterfrågade wink

Sellholm säljer ramplamelldiff har jag för mig. SAM har kanske också men är osäker

Då är vi på samma väglängd tongue

Nu när du säger det så stämmer det nog att Sellholm säljer ramplammelldiffar, men dom börjar väl på ca 18k har jag för mig? Och även om det troligen är det bästa alternativet så vet i fan om det är värt dom pengarna i stället för en torsen eller vanlig lamell.

Men det beror så klart på vad man ska använda den till.


1 758 Inlägg
21 juni 2011
#9
Sellholmen är ju i en klass för sig. Vill man inte hosta upp för en sådan är Torsendiffen det bästa alternativet - funkar kalas och är billiga!
Locker funkar ok i en bil som används till dragracing, men skulle aldrig orka med en sån på gatan.

334 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
#10
Shit vad svar ^^
Jag är mer ute efter en axel för lite vardags bus med bruksbilen dvs, 250-300hk's "monster" wink
Etyt billigt och bra alternativ så en Torsen då om jag har förstått det hela rätt?
Men passa diffen rakt i? med allat annat skit drivaxlar och jävelskap eller måste det moddas om ? :S

Som sagt något som håller och är billigt men diffar hela tiden vid hjulspinn tex. och inte tuggar sönder däcken som AGA smile

Åker slungdiff nu och är värdelöst.

Tack för alla svar hittills iaf! smile
Uppskattas!

Just... Awsome!

334 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
#11
skulle även gärna vilja höra lite motivation om varför ni tycker just den diffen ni rekommenderat smile
Tittade lite på Aussie & Torsen och var 3000 i pris skillnad, Torsen ca 6500kr Aussie ca 3500.

Just... Awsome!

747 Inlägg
21 juni 2011
#12
Man får väl svetsa på en krans för få hastighetssignal om jag inte minns tokigt det en kompis sa till mig som skaffade torsen diff.

Om du vill fråga lite om vad han tycker och så om det och lite mer om installationen så heter han Friberg_v70 här på Garaget.

/ Toni Larsson

334 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
#13
tonimakaroni skrev:
Man får väl svetsa på en krans för få hastighetssignal om jag inte minns tokigt det en kompis sa till mig som skaffade torsen diff.

Om du vill fråga lite om vad han tycker och så om det och lite mer om installationen så heter han Friberg_v70 här på Garaget.

Tack så mycket för tipset! smile

Just... Awsome!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
21 juni 2011
#14
Skulle ta en torsen alla dagar i veckan. Var först inne på en aussi men FY FAN va de låter och ska böga sig.


Blir att testa en torsen. Efter att ha läst en massa om dem så verkar de va riktigt vettiga för de priset.
Köper du en diff till dana 30 med 27 splines så ska de va rätt. Men på bakaxeldelar vet de mer.

Diffen behöver schimsas in om man vill ha de 100% men de ska tydligen funka att använda de gamla.
Kronhjul och pinjong får man ju använda de ursprungliga

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

334 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
#15
Boostrider skrev:
Skulle ta en torsen alla dagar i veckan. Var först inne på en aussi men FY FAN va de låter och ska böga sig.


Blir att testa en torsen. Efter att ha läst en massa om dem så verkar de va riktigt vettiga för de priset.
Köper du en diff till dana 30 med 27 splines så ska de va rätt. Men på bakaxeldelar vet de mer.

Diffen behöver schimsas in om man vill ha de 100% men de ska tydligen funka att använda de gamla.
Kronhjul och pinjong får man ju använda de ursprungliga

Okej, jo har med läst upp mig lite om detta men begriper bara hälften smile
Men tror med det blir en Torsen då de har fått bra betyg för att vara så "billiga" smile

dana 30 med 27 splines?

Just... Awsome!

Med lem
1 127 Inlägg
26 juni 2011
#16
Vad ska du använda bilen till?

Torsen - bankörning

Aussie locker - buskörning

Lamell/rampdiff - Funkar till allt.

Det sämsta med en torsendiff är att den inte har någon förspänning. Så de kan faktiskt enhjula vid sladdande.


334 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
#17
H3dlund skrev:
Vad ska du använda bilen till?

Torsen - bankörning

Aussie locker - buskörning

Lamell/rampdiff - Funkar till allt.

Det sämsta med en torsendiff är att den inte har någon förspänning. Så de kan faktiskt enhjula vid sladdande.

jag använder den som bruksbil men även lite busåkning.. smile

Just... Awsome!

334 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
#18
Kan dock fortfarande inte bestämma mig.
SKulle gärna vilja ha lite råd av er som har kört med någon utav dessa diffar?
För/nackdelar?

Just... Awsome!


Sök