2772
Sök

Vill varna för GIK turboteknik

16 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Efter att ha försökt handla turbo i över en månads tid av GIK så ger jag nu upp och vänder mig till seriösare och billigare företag.

Den 18/5 ringer jag och beställer en Bolt-on K03/K04 hybrid som skulle varit god för 270Hk i min Seat.
Ger dom då mitt regnummer och allt annat dom behöver.
Ber även att få betala av turbon på 3-4 månader då räntefri avbetalning via Wasa kredit erbjuds.

Detta vet dock inte killen jag snackar med hur man gör, utan ber MIG ringa till Wasa kredit och fixa en avbetalningsplan.
Han som svarar i telefon hos Wasa idiotförklarar GIK och ber säljaren ringa honom direkt istället.
Så jag ringer tillbaka till GIK och överlämnar numret och väntar sen bara...
Efter ca en timme ringer säljaren från GIK och berättar att "det var ju inga problem, vi skickar turbon snart."

Jag bokar / betalar ett garage tills den 29/5.
Helgen kommer och går, och jag ringer GIK igen på Måndagen den 30/5 och frågar vad som hänt?
"Ska kika på det, ringer upp dig snart!"

Den 31/5 flyttar jag från Falun till Ludvika. "ca 7mil"

Och den 3/6 ringer jag upp GIK då jag fortfarande inte hört något från dom.
Frågar huruvida dom vet om turbon kommer komma till Falun eller till Ludvika eftersom jag har eftersändning av posten till min nya adress.
Får prata med en grinig gubbe som säger:
"Den kommer dit du beställt den naturligtvis, har ingen aning om vart fan den är! var det nått mer eller???"

Då bilen inte går att köra med börjar jag naturligtvis tröttna ur rejält nu!
Men håller mig iaf tills den 15/6 innan jag ringer igen.

Frågar om dom ens skickat den och ifall dom i så fall har något kollinummer jag kan söka efter turbon med.
Peter som jag då får prata med tar fram numret och behagar sig faktiskt göra en sökning medan jag väntar i telefonen.

Får då veta att den legat i Örebro sen den 23/5 och att han ÄNTLIGEN ska ringa dit och höra vart den tagit vägen.
Efter några timmar ringer han upp mig igen och säger att den är spårlöst försvunnen, och att JAG borde ringa runt till alla postkontor i Falun och be dom kolla på hyllorna om turbon ligger där.

Då jag är trött på att sommaren passerar och att jag är utan bil går jag med på att ringa runt själv, och sätter mig i telefonen och tigger postkontoren att kolla efter mitt paket.

Hittar det efter mycket om och men, och blir den 16/6 tvungen att sluta tidigt från jobbet för att åka 14 mil för att hämta den innan dom stänger.

Nu har jag turbon, BRA!
Slipper jag ha med GIK att göra nått mer, skönt...

Får tag i garage först den 26/6, och tyvärr i Falun.
Så med trailer tar jag mig dit och börjar gräva mig ner till den trasiga turbon.

När jag fått bort all kringutrustning ser jag att GIK givetvis SKICKAT MIG FEL TURBO!!!
Så det är bara att lasta upp på trailern igen och åka hem med en isärplockad bil...

Jag mailar GIK samma kväll och berättar att dom hittills har kostat mig 1650:- och att dom genast på Måndagen efter ska ringa mig med ett förslag på hur detta ska lösas...

Måndag eftermiddag ringer Peter från GIK äntligen upp och säger nonchalant att:
"Det är väl bara att skicka tillbaka turbon så skickar vi rätt sen när vi fått tillbaka den!"

Förklarar att jag tröttnat på dom, och att jag givetvis kommer köpa turbon från ett annat företag såvida dom inte tänker ersätta mig för all tid och alla pengar hela den här affären kostat mig.

Tänkte att antingen ska dom sänka priset på turbon jag försökt handla av dom, eller också ger mig ett bättre pris på ett Haltech Platinum Sport 2000 som jag också tänkt handla.

Peter säger att han ska koppla mig till sin chef, men efter 30 minuter av signaler som går fram utan att nån lyfter luren, så tar mitt batteri i mobilen slut.

Skickar då direkt ett mail om detta, och att "chefen" ska ringa mig när han väl får tid...
Detta var den 27/6 och jag har fortfarande inte hört något...

Ville med detta bara dela med mig av mina erfarenheter utav GIK turboteknik, och varna andra från att försöka handla utav dom. "Såvida ni inte har gott om tid samt pengar att spendera på ingenting." wink

Mvh Patrik Nisser

8 883 Inlägg
3 juli 2011
Smutskastning av företag är inget som tas i garagets forum då dom allt som oftast inte kan bemöta kritiken.
Ta det den vanliga vägen i stället dvs kontakt med företaget direkt eller konsumentombud i kommunen.

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök