2492
Sök

Slutsteg...

16 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Hejsan har ett slutsteg cds som jag vill ha ljud i hur kopplar jag kablarna har 2 kablar från sterion och så en kabel från varsin högtalare jag har satt kablarna från sterion till dom intagen på steget bredvid den gröna power knappen och sen har jag satt jorden i remote och speaker sladden i +R och den andra i +L men får inget ljud är verkligen kass på detta men får en känsla av att det fattas kablar ? :S här är bilder på slutsteget http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=111857 Tacksam för svar = )

147 Inlägg
5 juli 2011
lite på lyran nu vet i fan vad du skriver men från stereon har du en eller 2 kablar kanske 3 men skit samma de är en röd en vit kontakt =rca har du bara en kabel utg ok den skall till slutsteget ,steget har samma färg på ingång har du fler in gångar så skriv igen sen har du remote kabel på steget den skall till stereon remot  vilken färg kan variera oftast blå blå/vit den sätter igång steget nä du sätter på stereon ström o jord hoppas jag du vet vad det är mvh fredrik

750 Inlägg
5 juli 2011
Ja lyckas du få ljud i ditt slutsteg så säg till mig och lägg gärna upp en video på det. Inte många som kan lyckas med det! wink

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

147 Inlägg
5 juli 2011
han får ju inte det isf hade han inte skrivit här eller menar du mig

750 Inlägg
5 juli 2011
fcm skrev:
han får ju inte det isf hade han inte skrivit här eller menar du mig

Menar TS, han lär aldrig få ut ljudet ur steget om han inte bygger in en högtalare, steget är bara en förstärkare, ingen högtalare wink ljudet passerar bara genom steget smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

4 693 Inlägg
5 juli 2011
Har du satt jorden i remote? Haha, ja då förstår jag att det inte låter något!

Jord ska sitta på GND
12v ska sitta på B+
Remoten ska sitta på Remote

Remoten får du från stereon, bakom din stereo sitter en liten sladd som det står Remote på eller någon förkorting

Booyakasha!

16 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Softis skrev:
Har du satt jorden i remote? Haha, ja då förstår jag att det inte låter något!

Jord ska sitta på GND
12v ska sitta på B+
Remoten ska sitta på Remote

Remoten får du från stereon, bakom din stereo sitter en liten sladd som det står Remote på eller någon förkorting

Jaha nu funkade det fan vad gött tack för infon smile men tänkte köra en alpine Maximal effekt 900 (Watt) Maximal effekt 300 (RMS) funkar det att koppla in denna bas utan att man släcker steget? Tacksam för svar smile
Senast redigerat av Chrille___ (9 juli 2011)

4 693 Inlägg
9 juli 2011
Beror på vad det är för spolar på basen. Men visst går det att driva en bas med det steget

Booyakasha!

Sök