Det brukar finnas färdiga hål till kablar som går in till panelen. Brukar sitta gummiplugg i hålet med kablar igenom. Lättast att gå in via den.. Gjort så på alla mina kärror.. Passat borde inte vara annorlunda..?
Annars går det ju att borra ett eget hål, rostskydda och sätta i en gummiplugg sen dra igenom kablarna.. problem solved.
Jag hade också en Passat -03 som jag fixade ljud i. Jag hittade ett hål i torpedväggen som funkade perfekt att dra en 21mm2 kabel igenom men jag kommer tyvärr inte ihåg vart för det var ett tag sen. Men leta lite så kommer du med att hitta den.
du har ett relativt stort hål på höger sida sett från bilen, vid datorboxen, lossa plastskyddet och dra igenom det, närmare förklarat ligger hålet där vindrutetorkaren på höger sida sett från bilen
Jag hjälpte en kompis dra kablar i hans Passat -01 för ett tag sedan, jag tror vi drog igenom kabeln där kupevärmar-kontakten sitter... på vänster sida när du står framför bilen, brukar finnas gummipluggar som sagt som man kan ta bort eller göra hål i.