2613
Sök

Till er med kenwood ktc bt61u.

83 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Hej! Nyss skaffat en kenwood ktc bt61u, och har lite funderingar kring bluetoothen och aux.

1 Hur kopplar ni samman mobilen och stereon? Jag sätter på bluetooth audio på stereon, sedan startar jag bluetooth på mobilen... Sedan kommer det upp någon felmeddelande jag inte kommer ihåg vad det står. Har en HTC Desire.

2 Och ang. AUX, är det sådan med 3.5mm på båda sidor?

3 Och en sista, USB inkopplingen, fungerar det att spela upp låtar genom spotify här, eller är det bara låtar på minneskortet? eller är det genom aux man kan spela låtar genom spotify?

Tacksam för hjälp!

Mvh smile

6 851 Inlägg
28 juni 2011
Har du parat ihop mobilen med BT maskinen? Detta måste göras först, går inte det, uppdatera din mobil.

AUX har hanar i båda ändarna, 3.5mm ja.

Om din mobil kan skicka över ljudet via USB så kan BT maskinen ta imot det. Allt är inställningar i din mobil hur ljudet skall överföras. Man kan köra ljudet via BT, AUX eller USB.

Studera den vita katalogen om hur maskinen funkar wink

83 Inlägg
29 juni 2011
Trådstartare
Okej, får väl kolla över det med mobilen, stereon var dock snabb att säga något felmeddelande. Nu för en stund sedan fick jag dessutom något error jag inte får bort, blinkar Protect på skärmen, testat starta om osv...
Tack för din hjälp smile

6 851 Inlägg
29 juni 2011
Kolla över dina anslutningar om protect lyser. Den gör så om det tex. är för låg spänning ( om den inte stänger av sig, som den normalt gör isf) du har för lågt ohm tal på högtalarna, du har kortslutning eller liknande. Test att resetta den.

83 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Kolla över dina anslutningar om protect lyser. Den gör så om det tex. är för låg spänning ( om den inte stänger av sig, som den normalt gör isf) du har för lågt ohm tal på högtalarna, du har kortslutning eller liknande. Test att resetta den.

Testade resetta den. Dock utan resultat, bara att mina inställningar försvann. sad Såg förut att 2 högtalare gick in i en sockerbit, sedan en utgång...Likaså med dom andra 2 högtalarna, 1 utgång. Detta är ju inte bra eller? Såg även att dom hade börjat åka ur sockerbiten lite ifall du förstår, skall ut och försöka mig på och fixa allt, är ett riktigt ormbo där nere...

Mvh

Möjligtvis värt att tillägga, jag satt i bagagen och lyssnade på basen när det plötsligt klickade till typ, så stängde musiken av sig.
Senast redigerat av Acids (1 juli 2011)

83 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Har verkligen försökt med allting, dock kommer detta äckliga felmeddelande upp... Protect står det hela tiden... Vet inte vad jag skall göra då ljudet är allt på bilen för tillfället sad
Läst något om kortslutning i högtalarna? Har testat koppla ur dessa och allt möjligt, kan det  vara så att dom har pajjat? Sedan är det exakt samma färg på alla kablar ut till högtalarna, en gulvit och en helt vit...

Väldigt tacksam för svar, då ljudet är väldigt viktigt för mig.

83 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Någon som vet? Börjar gå mig på nerverna... sad

6 851 Inlägg
9 juli 2011
testa detta för att utesluta att det är fel på CD spelaren. Dra ut allt utan strömkablaget, alltså ISO för högtalarna och ev. slutsteg, även rem om den är inkopplad. Går det fortf. i protect?

Funkar den då, anslut då ISO och testa om den protectar. Gör den det, då har du troligen fel på kablaget eller någon av högtalarna. Funkar den, då tar du lågnivå ocg så fortsätter du så..

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
9 juli 2011
om du nu får fram att de är fel  mot högt så kan du ju alltid mäta ohmtalet med multimeter per högt och  mäta om du har kortslutning på nån av kablarna till nån av högtalarna

83 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Tack för hjälpen, det uppskattas! Blir till att testa snart.

83 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Nu har jag kopplat endast stereon, ingenting annat, till ett batteri, och stereon startade.
Dessvärre så var detta minst sagt, IRRITERANDE meddelande "Protect" kvar, jag testade resetta stereon, dock utan resultat. Kul att nya grejer man köper börjar krångla första kvällen...
Vad skall jag göra? Maila hifiklubben?

83 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
Nu har vi även testat att koppla in stereon i en annan bil, och problemet kvarstår. Blir till att skicka tillbaks stereon. Tack för eran hjälp!

Sök