Hej på er.
Försöker få mer svar här då.
Det är så att jag länge kört med xenon i halvljuset men på senare tid har jag kört utan efter senaste besiktningen.
Monterade tillbaks det igen för några dagar sedan men med en förändring. Installerade även en reläsats för att motverka att ena lampan flimmrar och ibland dör vid uppstart av bilen. Detta fungerar klockrent.
Nu har jag ett annat problem istället och det är att i instrumenthuset lyser nu "Varning för trasig lampa".
När man går igenom kabeldragningarna och det nya relät så är det faktiskt inte så konstigt alls.
Den nya reläsatsen tar strömmen direkt från batteriet och tar den sk. "styrströmmen" från kontaktstycket till ena halvljuslampan. Det blir ju nästan ingen last/motstånd på orginalkablarna så Varning för trasig lampa tänds.
Vill väldigt gärna ha kvar reläinstallationen då det tar bort problemen med att ena ljuset alltid flimmrar och ibland dör vid uppstart.
En lösning som jag funderat på som borde fungera är: Att bygla relät, mellan styrströmmen och "utströmmen" från relät som går till ballasterna.
Detta innebär att orginalkablarna tänder ballasten samt att relät också gör det när relät får spänning. Borde ju fungera i mina ögon men vad tror ni om det?
Finns det några andra enklare/bättre lösningar?
Hoppas ni förstår allt jag lyckades skriva ner