2465
Sök

Råd: Behövs nymappning vid byte av större IC?

227 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
Funderar att byta min IC till en större som kyler bättre samt har bättre luftflöde. Har en mappning på bilen idag redan med org. IC... Frågan är ju som rubriken lyder måste man mappa om bilen eller klarar det sig ändå?

Mvh
David

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 juli 2011
beror på bil, styrsystem och hur det är mappat.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

227 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
det är bilen jag har här på garaget. mappningen har jrm gjort. kanske ska fråga dem. blir det skillnad i hk om man mappar om eller inte. IC:n kommer från AMS-performance

110 Inlägg
12 juli 2011
Tror att den mappen är vad turbon klarar . Jocke sa nått om det

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 juli 2011
Henkeshamn skrev:

Med en större IC kan man ju ladda på mera om det nu är insugstempen som går i botten först på turbon.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

227 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Henkeshamn skrev:

ok! ska kolla med dem för säkerhetsskull...

227 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
torpis skrev:
Med en större IC kan man ju ladda på mera om det nu är insugstempen som går i botten först på turbon.

då är mappning kanke ett måste hmm enligt AMS sida så ska byte av IC ge ca 15whp utan mapp, dvs original mapp.

är lite efterbliven när det gäller trimning roll

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 juli 2011
det öppnar dörren för mer effekt OM det är MAT som är flaskhalsen. Annars ger det ingenting.  Beror även som sagt på vilken motor eller styrsystem det gäller, ett originalsystem med knacksensor fungerar ju annorlunda än ett eftermarknadssprut som kör i blindo.

227 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
torpis skrev:
det öppnar dörren för mer effekt OM det är MAT som är flaskhalsen. Annars ger det ingenting.  Beror även som sagt på vilken motor eller styrsystem det gäller, ett originalsystem med knacksensor fungerar ju annorlunda än ett eftermarknadssprut som kör i blindo.

allt är original förutom mappningen o drop-in filtret smile
vad menar du med MAT? o flaskhals?

Sök