hejsan jag hade tänkt köra utan katt på min bil eftersom jag behöver inte ha det, men kommer detta ( se bild ) påverka motorn någonting? eller ska jag ta bort den helt ( lambdan )?
För att svara din fråga: Jag kan nästan garantera att du måste ha sonden kvar. Blir nog lite strul med motorns gång. Av nyfikenhet: Varför behöver du inte den?
För att svara din fråga: Jag kan nästan garantera att du måste ha sonden kvar. Blir nog lite strul med motorns gång. Av nyfikenhet: Varför behöver du inte den?
jo för att jag köpte bilen nyligen o det satt bara headers på den, och kissen till bilen blir inte billig.. och eftersom den behöver inte ha någon kisse för att komma igenom bessen så pallar jag inte köpa någon.
Har inget med katten att göra. Lambdan mäter avgaserna och skickar ett resultat tillbaka till insprutet som med hjälp av detta bestämmer bränsleblandningen. Lambdan sitter ju dessutom innan katten så du kommer inte att märka någon skillnad.
Gäller om du plockar lambdan: det kan bli knas eftersom Lambdan mäter syrehalten i avgaserna och reglerar insprutningen efter det så kan bilen bli galet trött pga bilen går in i akutläge för att du ska köra den till verkstad. Om du hade tänkt klippa av sladdarna till sonden och vara nöjd med det skulle jag nog be dej tänka om.
Har inget med katten att göra. Lambdan mäter avgaserna och skickar ett resultat tillbaka till insprutet som med hjälp av detta bestämmer bränsleblandningen. Lambdan sitter ju dessutom innan katten så du kommer inte att märka någon skillnad.