3524
Sök

B23 och M47/46 låda i 140- 70. Vad behövs gära ed kadantunlen ?

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#1
Hejsan hoppas nu några seriösa kan hjälpa mig. Jag ha en B23E motor som jag håller på att sätta i min volvo 140 från 70, och då undra jag hur mycket jobb de är med kadantunlen ? Är de både främre och bakre delen av tunlen man måste bygga om ?

de där med motor fäste och så vet jag. Nu är de tunlen jag behöver hjälp med.
tacksam för hjälp.

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#2
Kan man ta främre tunel från 240 ?

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
21 juli 2011
#3
_volvo1 skrev:
Kan man ta främre tunel från 240 ?

Funkar bra

"My drinkingteam has a racingproblem"

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#4
kastintegrusivevhus skrev:
_volvo1 skrev:
Kan man ta främre tunel från 240 ?

Funkar bra

Okej bra. Bakre delen behöver man inte göra något med ?
Men hur mycket beöver man ta från främre del från 240 ?

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
21 juli 2011
#5
_volvo1 skrev:
kastintegrusivevhus skrev:
_volvo1 skrev:
Kan man ta främre tunel från 240 ?

Funkar bra

Okej bra. Bakre delen behöver man inte göra något med ?
Men hur mycket beöver man ta från främre del från 240 ?

Brukar räcka med det som är runt vxl-lådan i stort sett. Om du nu har gjort alla de andra modifieringarna så allt kan monteras i så kan du ju punkta dit tunneln när motor+låda är på plats, lättare se så allt stämmer då..

"My drinkingteam has a racingproblem"

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#6
kastintegrusivevhus skrev:
_volvo1 skrev:
kastintegrusivevhus skrev:

Funkar bra

Okej bra. Bakre delen behöver man inte göra något med ?
Men hur mycket beöver man ta från främre del från 240 ?

Brukar räcka med det som är runt vxl-lådan i stort sett. Om du nu har gjort alla de andra modifieringarna så allt kan monteras i så kan du ju punkta dit tunneln när motor+låda är på plats, lättare se så allt stämmer då..

Okej ja. Jag tackar för hjälpen smile

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#7
Men hur blir de med växellådsbalken ?

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
21 juli 2011
#8
Kör du med M47 så har jag för mej att du kan ta org-balken rätt av, Är det M46 så får man kapa lite i balken för tillsatsväxelns skull.. Är några år sen man gjorde det senast så minnet sviker lite ..

"My drinkingteam has a racingproblem"

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
21 juli 2011
#9
Hade du tänkt dej insprutning  eller fugge?

"My drinkingteam has a racingproblem"

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#10
kastintegrusivevhus skrev:
Kör du med M47 så har jag för mej att du kan ta org-balken rätt av, Är det M46 så får man kapa lite i balken för tillsatsväxelns skull.. Är några år sen man gjorde det senast så minnet sviker lite ..

Hade du tänkt dej insprutning  eller fugge?

Okej de blir M47. De är E motorn så insprut men ha weber liggandes och är lite små sugen på dom wink

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
21 juli 2011
#11
Okej, Ja insprut för ju med sig en del mer jobb, Webrar ä ju inte dumt ! Får dom plats med tanke på bromsservon tro? I annat fall får man flytta fram bromsservon(Insprutning kräver det iaf),

"My drinkingteam has a racingproblem"

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#12
kastintegrusivevhus skrev:
Okej, Ja insprut för ju med sig en del mer jobb, Webrar ä ju inte dumt ! Får dom plats med tanke på bromsservon tro? I annat fall får man flytta fram bromsservon(Insprutning kräver det iaf),

Ja precis. Nja de kommer blir att flytta fram bromsservon med webrarna så dom få plats.
Men de bara förlänger man de med bromsservon va ?

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
21 juli 2011
#13
_volvo1 skrev:
kastintegrusivevhus skrev:
Okej, Ja insprut för ju med sig en del mer jobb, Webrar ä ju inte dumt ! Får dom plats med tanke på bromsservon tro? I annat fall får man flytta fram bromsservon(Insprutning kräver det iaf),

Ja precis. Nja de kommer blir att flytta fram bromsservon med webrarna så dom få plats.
Men de bara förlänger man de med bromsservon va ?

Kapa av mellan fästet som sitter i torpeden och själva servon, och förlänger stången inuti lika mycket..
Har en 140-70 bakom stugan som allt detta redan är gjort på, men jag hoppar på kryckor med gipsat ben, annars kunde man kanske försökt ta några bilder..

"My drinkingteam has a racingproblem"

415 Inlägg
21 juli 2011
#14
kastintegrusivevhus skrev:
Kör du med M47 så har jag för mej att du kan ta org-balken rätt av, Är det M46 så får man kapa lite i balken för tillsatsväxelns skull.. Är några år sen man gjorde det senast så minnet sviker lite ..

Passar inte en m41-balk ihop med m46?

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
#15
kastintegrusivevhus skrev:
_volvo1 skrev:
kastintegrusivevhus skrev:
Okej, Ja insprut för ju med sig en del mer jobb, Webrar ä ju inte dumt ! Får dom plats med tanke på bromsservon tro? I annat fall får man flytta fram bromsservon(Insprutning kräver det iaf),

Ja precis. Nja de kommer blir att flytta fram bromsservon med webrarna så dom få plats.
Men de bara förlänger man de med bromsservon va ?

Kapa av mellan fästet som sitter i torpeden och själva servon, och förlänger stången inuti lika mycket..
Har en 140-70 bakom stugan som allt detta redan är gjort på, men jag hoppar på kryckor med gipsat ben, annars kunde man kanske försökt ta några bilder..

Okej tack. Okej, nej går du på kryckor så ska du inte gör de besväret. smile


Sök