3151
Sök

Känns som bilen vrider sig! Bmw m3 97a

7 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Har precis köpt en bmw m3 3.2 liter e36a -97 smg.  Och problemet uppkommer bara när jag gasar på riktigt och växlar vid 6-7, hela bakvagnen nästan vrider sig vid växling. Jag har lyft upp bilen och kollat de flesta bussningarna och ingen verkar vara helt slut. Så vet inte riktigt vad det kan vara. Någon som har någon ide ?

Mvh Andreas

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 juli 2011
"ingen verkar vara helt slut" En sån bil förtjänar fräscha bussningar smile kolla hjulinställning kan va en bra idé också.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

7 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Tack för snabbt svar! Haha,Tänkte faktiskt riva ner hela bakvagnen till vintern och byta alla till powerflex. Så hade någon varit helt slut hade jag väl fått byta den redan nu. Ska kolla det. Men då borde den dra snett hela tiden eller bete sig konstigt. Nu är det bara vid höga varv när man växlar. Annars känner man inte av det.

7 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Känns nästan som att man får sladd för man måste styra emot lite. Svår att förklara men det känns direkt när man själv sitter bakom ratten.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 juli 2011
Det låter ju absolut som ett bussningsfel, eller kanske nåt som inte är ordenligt åtdraget. Fram med kobenet & känn efter bara. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

7 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Det var exakt det jag gjorde men allt verkade okej. Tänkte om någon hade varit med om liknade problem. Men som sagt ska riva ner den till vintern så hoppas det löser sig då.

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
26 juli 2011
silentblockbussningarna är det nog, kändes som bakvagnen hade eget liv på min e30 innan jag bytte

Sök