3341
Sök

Montera slutsteg vart?

142 Inlägg
27 juli 2011
100 timmar då får man vänta länge eller så får man köra jävligt mycket bil

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juli 2011
Vänta på vad? Spela på som vanligt så kommer du märka att högtalarna ändrar karaktär allteftersom. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

142 Inlägg
27 juli 2011
ChriZtoffer skrev:
Vänta på vad? Spela på som vanligt så kommer du märka att högtalarna ändrar karaktär allteftersom. smile

nej det tror jag inte eftersom jag lyssnar på en viss typ av musik som (hellektro) där man ändå inte hör vad dom sjunger ha ha,så det är inget o vänta på att spela in några högtalare.

DLS
1 147 Inlägg
27 juli 2011
Peggy_red skrev:

Har man en förstärkare i hemmet så funkar det att spela in den på den. Men kom ihåg att en del förstärkare inte tål impedanser ner till 4 ohm.

142 Inlägg
27 juli 2011
huntelaar skrev:
Peggy_red skrev:

Har man en förstärkare i hemmet så funkar det att spela in den på den. Men kom ihåg att en del förstärkare inte tål impedanser ner till 4 ohm.

jo det har jag allt tänkt på men jag koppla alla min kit till 8 omh så fungerar det fint,bara lite svårt o ha grejorna ifred när man har 3 klåfingra ungar.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juli 2011
Blir inte så bra att seriekoppla kit eller koaxialer då filtren kommer påverka varandra, parallellkoppla fungerar dock men då blir ju impedansen ännu lägre.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

142 Inlägg
27 juli 2011
ChriZtoffer skrev:
Blir inte så bra att seriekoppla kit eller koaxialer då filtren kommer påverka varandra, parallellkoppla fungerar dock men då blir ju impedansen ännu lägre.

ok det kanske inte är så bra då, nu har jag tänkt om här om jag nu sätter alla mina 4st 6,5 kit monterade på hatthyllan riktade uppåt mot bakrutan nu då istället så dom ej blir riktade mot varrandra istället,och då funderar jag lite på detta eftersom jag då måste driva detta med 2 st 2 kanalsteg dvs ett steg till 2 kit så det bllir kopplat till 2 omh i parralellkopplat, bör jag dåp bygga in dom  i 2 seprata lådor då eftersom högtalarna kommer drivas av 2 steg, tänker om högtalare påverkas av varrandra då när dom drivs på olika steg?! vill ha alla högtalare monterade i hatthyllan av den anledning att det ska vara lätt att lyfta ur hatthyllan och inte sno nåt nämnvärt av bagaget. samt att jag inte vill montera massa grejor i dörrar o sånt som påverkarbilens orginalutförande då det ska vara lätt o snabbt att återställa bilen till helt orginal,eftersom jag kommer byta bil relativt ofta.

Sök