Leffee skrev:
So far har jag koll när det gäller nyanser osv,
Tack för svaret!
och när jag syftar på omlackad eller ej så behöver det
inte betyda mellan två olika färger, t.ex. från att bilen har varit röd till svart, utan röd och vissa områden nylackerade till röd. osv. Borde ha varit tydligare med det.
Jag tror inte att en bil som lackerats om (en ny och modern), lackas om av någon som stänker färg lite här och var på bilen. I varje fall inte om man vill sälja den vidare som en ny och modern bil (inkl. beg) till dess "sanna" marknadsvärde som oskadad och obehandlad.
PROFESSIONELT var det jag frågade efter, Tack.
Om jag uttrycker mig såhär för att tydliggöra det; Låt oss säga att jag vill köpa en Audi RS6 av 2010 års modell, med säg, 2000 mil på mätaren. Bilen befinner sig i tyskland, ser ut att vara i prima skick, men jag vill agera doktor och se ifall den inte har sladdat runt på autobahn i 250 blås å touchat en betongrefug å sedan fått en "plastikoperation" för det. Som sagt, bilen ser ut att kunna stå på audi i Hammarby redo för leverans till den nya ägaren, men den kan lika väl ha blivit ompysslad av en audi försäljare så att allt ser ut som det ska göra.
Förutom att leta i dörrlister och liknande, jämföra nyanser, letta skvätt på fjädring och hjulhus, finns det möjligtvis någon annan metod?
Mvh