som rubriken säger undrar ja finns det något och göra om någon vart på min bil och gjort skada och sedan stuckit vet att det finns smitnings ersättning men som i mitt fall tyckte någon det var roligt att spruta röd färg på min silver bil
ärligt talat kan det vara så enkelt att någon har försökt och måla hus eller liknade med sprut pistol för det är bara som ett tunn röd hinna över bilen
har kört nu i en vecka med rubbing/polish på bilen och det verkar ta färgen så mycket poler trissor och mycket tid går det att fixa men ändå.
om det bara är som lackstoft så har mekonomen en lera man kan köpa som man andvänder med tex vatten eller fönsterputs som man kan slipa bort detta med och denna lera repar lacken minimalt och de repor som kommer försvinner vid lättare polering, så gör vi på jobb när vi har denna typ av problem
tack för era olika svar ja man har bra lust och ge den en snyting som orsaka detta skoja med en och sa att skulle letat upp hans bil och sprutmåla den lagom fint
rosa fälgar och hjul och svart färg på rutan låter väl som en bra start ska kolla vad det kan kosta och fixa detta
Men har en känsla av att det är nog billigast om jag köper massa polish och polerar bort det det lär ta tid men det verkar släppa då trissorna blir röd rosa
känns lite skrämmande med thinner på bilen men blir nog sista utvägen om den inte släpper med rubbing
Men skulle inte förvåna mig om det är någon äldre gubbe som bara ville måla om sin stuga eller något och tänkte inte alls på att det kunde ryka.
om någon sprejar din bil känns det ganska personlig, känns nästan som att du borde veta vem det kan vara om du tänker riktigt ordentligt.
Thinner skulle jag dock inte dra mig för att använda, jag köpte en vit fiat med massa företagslogotyper på, skrapade bort skiten och körde thinner på alla lim rester, funkade bra och inte fått lacken skadad. Däremot rekommenderar jag att skölja rent där du har använt thinner.
Ja, om bilen stod exakt brevid det som målades vill säga. Annars sprids färgen ganska mycket. Kollat i närheten där bilen stod? Du kan inte koppla det till något?
Låter mest som att någon målat en bil eller liknande precis bredvid.. Du såg inget rött i närheten eller? men det ska nog lösa sig med en ordentlig polering och använd lera.. Finns på rekondfirmor..
Säkert någon tokfan som parkerat bredvid dig och sedan målat sina rostiga skärmkanter med sprayburk. Folk fattar inte bättre. Leta upp den röda bil på din parkering som har burklackade skärmar, och så tippar du spadet ur en burk surströmming i ventilationsintaget. Lovar att han nästan får skrota bilen sen...
kan lägga in lite ny info en vän till mig som har en bil som står 300meter bort hade med fått röd färg på sin bil sådant fint damm som knappt syns men blir rött då man polerar bilen
så kan undra vad det är som spridit denna röda färgen så långt
ett tips är att använda abralon när du våtslipar en riktigt bra produkt ! De flesta butiker som säljer billack bör ha det annars har de flesta båtillbehörsbutiker det
har faktiskt gått över bilen med hård skum trissa och sonax polish och det verkar ha gjort jobbet blir inget mer rött nu i trasslet när jag torkar bort men det var jobbiga 2 veckor för få bort allt