2397
Sök

Motorbygge Saab 9-5 kombi (Extreme)

126 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#121
Då va bilen startad igen då! Nya turbon gick lätt och fint så de funkar nog fint! Den gick ju som ett lass skit men de borde den nog göra utan lambda, magnetventil och lmm tongue ska snickra till de nu i veckan så man kan mappa snart!! kånns skönt att de börjar bli dags för lite åkning smile


126 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
#122
Jäklar vad jag inte har gjort något alls på länge nu! fattas avgas system bara. 3"in till turbo sitter på och vakum till wg och magnetventil på plats. orkar bara inte göra nå nu tongue men de kommer väl igång snart igen!


126 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
#123
Nu är allt monterat och jag håller på krånglar med för sent laddtryck.. får fullt ladd vid 5000varv och varvstoppet ligger på 6300.. tror de är nå fel med wg.. ska kolla upp de idag tänkte jag.. och så undrar jag om de är någon som vet varför magnetventilen skjuts isär vid höga laddtryck?? både gidlund och jag har samma problem. kan man lösa de på något sätt eller är de bara att försöka få den att hålla med hjälp av tejp lr liknande? tongue jag har kollat allt på trycksidan och de finns inga läkage, så de måste vara wg som öppnar för tidigt i början. vid ca 3500rpm får jag 0,5-0,7bar och sen sticker de till 1,7 vid 5000varv. men men.. de är nära nu!! smile


Gött mos
1 096 Inlägg
16 juli 2011
#124
Härliga nyheter!

Ja tror du behöver en hårdare fjäder i din WG. Kör hårt

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

126 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
#125
Härliga tider nu! laddtrycket är fixat! hårdare fjäder i wg gjorde susen! Har även monterat en bredbandslambda så att man har koll på de oxå. blir mappning i helgen så de r bara att hoppas på att allt lirar som de ska! har monterat den nya bränslepumpen oxå! ska bara kasta i 630 spridarna när vi kommer fram till borlänge och sen är de bara att köra hårt wink dagarna går hemskt sakta nu... men de är fortfarande problem men magnetventilen som ploppar isär hmm någon som vet varför??


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
28 juli 2011
#126
Vart köper du magnetventilerna ifrån?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

126 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
#128
UhrJr skrev:
Vart köper du magnetventilerna ifrån?

Har beställt från saab. fick låna en av gidlund när min flög isär, men nu skulle han ha tillbaka den för hans hade pajjat.. kostar typ 500 spänn bara. till T5 kostar dom ca 3000 hmm fast dom ser bättre gjorda ut. kan man inte sätta dit en sån?? om man byter kontakt bara lr funkar de inte så??


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
28 juli 2011
#129
kalven_ skrev:
UhrJr skrev:
Vart köper du magnetventilerna ifrån?

Har beställt från saab. fick låna en av gidlund när min flög isär, men nu skulle han ha tillbaka den för hans hade pajjat.. kostar typ 500 spänn bara. till T5 kostar dom ca 3000 hmm fast dom ser bättre gjorda ut. kan man inte sätta dit en sån?? om man byter kontakt bara lr funkar de inte så??

T5 ventilen är sämre på alla vis, och går sönder oftare.

Pröva att spänn stripes runt den så den inte kan flyga isär, kan ju funka..

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

126 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
#130
UhrJr skrev:
kalven_ skrev:
UhrJr skrev:
Vart köper du magnetventilerna ifrån?

Har beställt från saab. fick låna en av gidlund när min flög isär, men nu skulle han ha tillbaka den för hans hade pajjat.. kostar typ 500 spänn bara. till T5 kostar dom ca 3000 hmm fast dom ser bättre gjorda ut. kan man inte sätta dit en sån?? om man byter kontakt bara lr funkar de inte så??

T5 ventilen är sämre på alla vis, och går sönder oftare.

Pröva att spänn stripes runt den så den inte kan flyga isär, kan ju funka..

De fick bli några varv med eltejp tongue får väl se om de funkar smile men varför är den så mycke dyrare till T5?


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 juli 2011
#131
kalven_ skrev:
UhrJr skrev:
kalven_ skrev:

Har beställt från saab. fick låna en av gidlund när min flög isär, men nu skulle han ha tillbaka den för hans hade pajjat.. kostar typ 500 spänn bara. till T5 kostar dom ca 3000 hmm fast dom ser bättre gjorda ut. kan man inte sätta dit en sån?? om man byter kontakt bara lr funkar de inte så??

T5 ventilen är sämre på alla vis, och går sönder oftare.

Pröva att spänn stripes runt den så den inte kan flyga isär, kan ju funka..

De fick bli några varv med eltejp tongue får väl se om de funkar smile men varför är den så mycke dyrare till T5?

Mycket dyrare konstruktion.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

126 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
#132
Nu har de hänt lite saker med bilen iaf! Har varit och mappat och fått lite nya saker under huven. bland annat så har jag bytt lite slangar och rör och så har jag monterat en bredbandslambda av märket PLX. slänger upp lite före och efterbilder. Bilen går som ett j*vla as men växel lådan vill inte vara med längre hmm börjar bli svårt att få i 2:an, så några snabba startrace är bara att glömma. Men bara den håller sommaren ut så har jag hela vintern på mig att spara till en ny dyr drevsats smile

Före!
http://forumbilder.se/images/d82011104124Pa147.jpg

och efter!
http://forumbilder.se/images/4c2011104720Pf0f8.jpg


126 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
#133
M_Broberg skrev:
FAN det e ju du som e du! stod bredvid dig på gävleträffen med en silvrig 9-5 aero.

Åh fan smile En kombi? smile



Sök