3860
Sök

Bästa sättet att laga rost?

30 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Läget e så att jag vill köpa en gammal Chevrolet Caprice Classic -91 som har stått ute i ca 6 år och göra den till ett litet så kallat "projekt" bilen e i stort sätt i skitbra skick förutom då lacken som har bleknat rejält och kylaren som e sönder helt. annars är det bara att göra en liten service och köra big_smile men mitt största problem just nu e rosten som sitter vid främre hjulhus.. den har inte spridit sig så mycket, kanske lite stort som en halv handflata, men det har blivit hål rakt igenom så jag undrar bara vad är det bästa att göra? Vad är det billigaste och vad är det som är bäst för pengar spelar inte så stor roll då jag verkligen vill FIXA bilen.

Forummoderator
26 397 Inlägg
9 augusti 2011
Är det en framskärm som rosten har bitit sig igenom så hade i alla fall jag rekommenderat att försöka få tag på en bättre begagnad via landets alla skrotar i alla fall.
I och för sig är det en lite udda bil men man tycker ju att nån skrot torde ha en passande skärm?

Kolla på www.bildelsbasen.se, eller om det är www.laga.se.

Annars är det nog att sätta kapen i skärmen och helt enkelt svetsa dit ny plåt som gäller.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

564 Inlägg
9 augusti 2011
En framskärm brukar inte vara så dyr ny. Kolla http://www.partco.se/ eller med någon åf till Klintberg&Way.

612 Inlägg
9 augusti 2011
Bästa sättet att laga rost bör vara att avlägsna all färg och sedan byta ut all plåt som angripits. När det gäller lättbytta delar som skärmar kan det som sagt vara betydligt smidigare att byta hela skärmen.

1 327 Inlägg
9 augusti 2011
Byt skärmen eller svetsa dit ny plåt.

Är det den enda rosten som finns på bilen?

30 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
tack för alla svar de hjälper som fan! aa vänster framskärm precis under dörren och lite på höger sida också tror jag men de e inte lika farligt.. ska kolla upp sidorna ni har skickat och se vad som händer big_smile

Street racing <3
38 Inlägg
10 augusti 2011
Aero T16 skrev:
Byt skärmen eller svetsa dit ny plåt.

Är det den enda rosten som finns på bilen?

Gör som Aero T16 sa! smile

Sök