3366
Sök

Bilköer mellan Uppsala och Upplands Väsby!?

7 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Jag ska börja pendla mellan Uppsala och Upplands Väsby nu och jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av hur länge det tar att pendla & hur ofta det är bilköer?

Mina arbetstider är mellan 8-9 på morgonen och 16.30-17 på eftermiddagen...

7 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Snacka med en kille som uppskattade 30 min bilköande varje dag t/r men är det verkligen så mycket köande efter Upplands Väsby mot Uppsala? När jag kört privat till Rotebro så har jag aldrig fastnat i en bilkö även om jag kört på eftermiddagen innan kl. 18.

7 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Ingen Uppsala bo här inne!?? smile

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
7 augusti 2011
Jag jobbar strax norr om Upplands Väsby och bor söder om stan, således vet jag inte hur köerna ser ut när man närmar sig själva Uppsala men när det gäller E4:an runtomkring Upplands Väsby varken ser jag eller upplever några köer alls. Är först närmare in mot stan som det bildas, i värsta fall ifrån Kista och in mot stan. men inte längre ut än så.

Men är ju inte samma sträckning men min tanke är att det inte kommer vara några ´kymmer alls att pendla uppsala-Upplands Väsby.

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 augusti 2011
Nej det går fort, du kan hålla normal hastighet på motorvägen hela vägen, men det är ganska mycket trafik så räkna inte med att kunna köra fortare. Sedan händer det 1-2ggr per år typ att olyckan är framme, och någon gång när snön kommer som värst, och då blir det tokstopp, men inte oftare än så.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

* Voff voff *
10 669 Inlägg
7 augusti 2011
caromania skrev:
Nej det går fort, du kan hålla normal hastighet på motorvägen hela vägen, men det är ganska mycket trafik så räkna inte med att kunna köra fortare. Sedan händer det 1-2ggr per år typ att olyckan är framme, och någon gång när snön kommer som värst, och då blir det tokstopp, men inte oftare än så.

Instämmer! Du kan sannolikt köra skyltad hastighet hela vägen!

Och blir det stopp på E4:an går det utmärkt att köra gamla Stockholmsvägen som går mer eller mindre parallellt med E4 hela vägen (med vissa undantag)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Trucker
2 710 Inlägg
7 augusti 2011
Kör den vägen ofta, ej råkat ut för nån kö alls faktiskt, utan trafiken har rullat väldig bra tycker jag! Rusningstid är trafiken som värst på Rotebroleden, snackar vi E4 så är de strax innan Solna/Sundbyberg avfarten det börjar. Kört tradare nu i 6 mån på dessa vägar, vet hur dom brukar se ut under typ alla timmar på dygnet smile

Du behöver ej oroa dig för trafiken! Tar den normala tiden de brukar ta för en vanlig bilist, själv kör jag 80, så det tar ju några minuter extra..  men men smile
Senast redigerat av BMWgrabben (7 augusti 2011)

Fart missbrukare

8 883 Inlägg
7 augusti 2011
kuttran skrev:
Ingen Uppsala bo här inne!?? smile

Du väntar i 11minuter från dit första inlägg för att sedan lyfta tråden, läs reglerna innan du postar flera inlägg samt att du redigerar dina inlägg i stället för att besvara dina egna inlägg
§6 Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

642 Inlägg
7 augusti 2011
En sak till som är värd att hålla lite koll på är att då och då kika in på www.trafiken.nu och kolla ifall polisen ska eskortera någon från eller till Arlanda, det kan resultera i ganska långa köer beroende på hur viktig personen/erna som ska eskorteras är. Har själv fastnat på E4:an två ggr pga ovanstående och det var inte roligt.

747 Inlägg
7 augusti 2011
Åker andra hållet Rotebro-Uppsala på morgonen men börjar 1h tidigare än dig, och kan säga att du kan hålla skyltad hastighet hela vägen utan problem. Det är först vid Akalla/Kista köerna börjar annars om man åker söderut (E4). Fast du kan räkna med lite köer nu och 3v till när dom håller på och asfalterar om mellan Uppsala-Knivsta.

Restid ca 25min räknat från Ikea ungefär till Väsby avfarten (Sibylla, Mcdonald´s)
Senast redigerat av tonimakaroni (7 augusti 2011)

/ Toni Larsson

7 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Tack för alla svar!

Jag körde till Rotebro idag och det var en låååång kö från Knivsta och några km framåt... men det beror ju på vägarbetet som tonimakaroni beskrev.

Saabifierad
2 031 Inlägg
10 augusti 2011
Problemen mellan Upplandsväsby och Uppsala stavas Svinrakan, Märstaavfarten samt Arlanda avfarten, sedan brukar det rulla på. Händer en liten sak i något av körfälten havererar trafiken i båda riktningarna genom tittköer hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök