3046
Sök

----------------

by proxy
167 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
'''''''''''''''''''''''''''''''''''
Senast redigerat av Fartdare (13 augusti 2011)

Dura lex, sed lex

12 086 Inlägg
11 augusti 2011
ADHD-barn har väl roligast i skogen där dom kan härja fritt.

Jag är ingen expert på hur man fostrar bokstavsbarn men är inte 12 år lite lite för att tänka på massa saker, ska man inte bara ha kul då?

Hoppas du hittar det du söker.

8 883 Inlägg
11 augusti 2011
Är det föräldrarna som behöver utbildning? för barnet gäller samma premisser som för "vanliga" barn.
Att man ska göra saker som är specifikt för ADHD barn köper jag inte utan man ska nog göra det man gör med alla barn, ADHD kan ju vara så olika från fall till fall.
Självförtroende och jävlarannama behöver man inte åka på läger för att få, det räcker med vardagen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

6 632 Inlägg
11 augusti 2011
Jag är en utav de "drabbade" med Asperger om man säger så..

Jobbiga är att datorn är det enklaste sättet att komma bort från saker. Kan antingen spela sig själv eller annan..vad som är bekvämast. Vilket är problemet..det är för svårt att dra sig ifrån.

Ända anledning till att jag reser någonstans är för att träffa någon.. sen finns det något ställe man vill se. Inget du kan fråga om? Inget intresse som killen gillar extra mycket?

De/Dem

8 883 Inlägg
11 augusti 2011
Fartdare skrev:
Nu var det ju inte tips om hur man uppfostrar barn vi är ute efter...

Killen behöver komma bort från vardagen eftersom den inte funkar för honom. Han har dragit sig
undan och tillbringar dagarna vid datorn och vill inte följa med familjen på något kul överhuvudtaget.
Tvingar man honom blir han arg och får utbrott utan dess like.

Han är dessutom väl medveten om sin adhd och vill vara som andra men det funkar ju inte så
då blir det lite knivigt...
Tanken var att få iväg honom på något som kan vara ett alternativ till skola under en kortare period
och kan han dessutom lära sig något nytt är det idealiskt. Han har själv uttryckt intresse för detta.

Föräldrarna har liksom slut på uppslag... Varken kommun eller någon annan
har något att komma med. Mycket har dessutom dragits in pga diverse besparingar senaste åren.

Det har diskuterats Aspbergers och Adhd i forumet förut någon gång och tänkte att någon har egna
erfarenheter eller tips om något.

Ibland greppar man efter halmstrån...

Tack ändå.

Är inte min mening att ge tips om hur man uppfostrar.
Du skriver att han får utbrott, äter han medicin så brukar det hjälpa har han det inte så skulle jag rådgöra med en annan läkare.

Lite tips på aktiviteter kan du kanske hitta här:
http://www.compassen.se/

Här ett forum för föräldrar:
http://www.familjeliv.se/

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök