3064
Sök

Luftning av kylsystem.

28 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Hur luftar man kylsystemet på en audi a4 1998 1. 8 T?

Har bytt kylvätskegivare felkod G62. Hade ett fel, när bilen står på tomgången gick tempen upp till 90 nåär man körde iväg sjönk den till 60 efter en stund. Misstänker att jag har luft i systemet eller är jag ute och cyklar? Acn kyler iaf.

mvh

1 353 Inlägg
11 augusti 2011
lufta gör du som på alla bilar, starta bilen, skruva av locket till expansionskärlet, på med full värme o fyll på om nivån sjunker, OBS! bilen ska uppnå arbetstemp!

28 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Crille88 skrev:
lufta gör du som på alla bilar, starta bilen, skruva av locket till expansionskärlet, på med full värme o fyll på om nivån sjunker, OBS! bilen ska uppnå arbetstemp!

ska jag starta bilen först och låta den uppnå 90 grader. sen skruva av locket och fylla på vid behov så den är på max sträcket hela tiden?

1 353 Inlägg
11 augusti 2011
nä du kan skruva av locket direkt, eller köra bilen varm o sen stanna o öppna, vilket som så ska du ha rätt temperatur, eftersom att det är då termostaten öppnar och låter vattnet cirkulera och även rinna in i värmepaketet. smile

28 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Crille88 skrev:
nä du kan skruva av locket direkt, eller köra bilen varm o sen stanna o öppna, vilket som så ska du ha rätt temperatur, eftersom att det är då termostaten öppnar och låter vattnet cirkulera och även rinna in i värmepaketet. smile

kan jag låta bilen stå på tomgång tills den när 90 grader sen öppna locket. sen stänga locket och se om den håller 90. därefter provköra och då ska den hålla 90. vad händer om tempen sjunger till 60 igen?

1 353 Inlägg
12 augusti 2011
när den uppnåt "arbetstemperatur" ska du öppna locket och låta den stå.. du ska ha full värme.. då märker du om de försvinner vatten, då fyller du på.. ha de igång ca 5 minuter så är de färdigt om de inte försvinner mer vatten, sen kan du skruva på locket o provköra smile

Sök