3324
Sök

945 turbo - Kopplingen gnäller vad är felet?

this shit's got to go
183 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Hejsan.

Min koppling gnäller som sagt, när jag "slirar" iväg på ettans växel brukar det ske. olja på lamellen eller vad?

Man får inte va slö för då blir man dö

this shit's got to go
183 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Någon???

1 738 Inlägg
11 augusti 2011
utrampningslagret

this shit's got to go
183 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
940RDALLE skrev:
utrampningslagret

Tveksamt, urtrampningslagret blir ju av belastat när jag släpper upp kopplingen.
Och det är inga konstigheter när jag håller in kopplingen

1 738 Inlägg
12 augusti 2011
BOBert skrev:
940RDALLE skrev:
utrampningslagret

Tveksamt, urtrampningslagret blir ju av belastat när jag släpper upp kopplingen.

När du Inte kopplar utger den ett skrikande ljud ock när du trycker in kopplingen så slutar det! Får du olja som du skrev tidigare på lamelen så spinner den. Lyssna om ljudet slutar när du kopplar isåfall är det utranpningslagret

Det andra jag kan tänka mig är det lilla lagret som sitter i blocket som växelådspinnen förs in i om det är dåligt eller nåt?

this shit's got to go
183 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
940RDALLE skrev:
BOBert skrev:
940RDALLE skrev:
utrampningslagret

När du Inte kopplar utger den ett skrikande ljud ock när du trycker in kopplingen så slutar det! Får du olja som du skrev tidigare på lamelen så spinner den. Lyssna om ljudet slutar när du kopplar isåfall är det utranpningslagret

Det andra jag kan tänka mig är det lilla lagret som sitter i blocket som växelådspinnen förs in i om det är dåligt eller nåt?

Nä, när jag drar på kopplingen hastigt gnäller den, bara då. Ungefär som att ett däck skriker när när det blir mycket friktion. om det var nån av lagerna så borde det ju låta när jag håller in kopplingen eller?

Sök