2643
Sök

Kapa fjädrarna ett varv

591 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Tjena

Min bil e sänkt 30mm runt om med sänknings fjädrar men vill sänka mer.

Funderar på kapa  1 varv.

Vad säger besiktningen om det??
Hur mycket sänker man cirka med 1 varv??

Blir den för låg?? (tänkte på framspoilern)

DB-Jägarn

Volvo 4 life
347 Inlägg
12 augusti 2011
Den kommer åka ner en bit hur mycket vet jag inte
Hade inte kapa 1 varv på sänkfjädrarna iaf man tappa allt bara dåliga kör egenskaper bara.

2 103 Inlägg
12 augusti 2011
sålänge du sätter fast fjädern med tex en slangklämma så fjädern sitter fast så e det inga probs på bp wink

Volvo 4 life
347 Inlägg
12 augusti 2011
PAIN skrev:
sålänge du sätter fast fjädern med tex en slangklämma så fjädern sitter fast så e det inga probs på bp wink

Exakt annars kommer dom gnälla som attans hehe

Trafikledare
563 Inlägg
12 augusti 2011
PAIN skrev:

Det kommer dom göra ändå, eftersom det inte är godkänt att göra så längre. Dom godkänner det inte i Värnamo längre ialf, men dom har gjort..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Volvo 4 life
347 Inlägg
12 augusti 2011
bilen blir svmpig när man kapa sänkfjädrana mitt tycke iaf

85 Inlägg
12 augusti 2011
Sluta kapa i fjädrarna!! Dem har en viss längd och fjäderkonstans av en anledning.
Om du vill ha lägre/högre fjädring. Köp rätt fjädrar eller coils..

20 Inlägg
12 augusti 2011
jag har alltid kapat sänkfjädrarna lite och det har aldrig varit problem på besiktningen för mig, och polarns meca e kapad 2 varv och det gick igenom för 3 veckor sedan, tycker du kan va lite försiktig bara, ta ett halft varv först, värre att ta förmycket än för lite, och kör en sväng med efter sänkningen så fjädrarna lägger sig helt ok, har varit med om att man sänk och tyckt det varit aldeles för högt sen kapa lite till tyckt det sätt bra ut, kört ett varv sen hört spoilern skrapa i marken när fjädrarna lagt sig rätt, vet fler som gjort så. Mvh

23 Inlägg
15 augusti 2011
om jag inte misstar mig så är de inte så bra att göra det. Man försvagar fjädrarna samt det är knöligt att få exakta mått. Vad beträffar besiktningen så tror jag dom inte bryr sig om det, det enda som jag vet är att du inte får ha för breda däck så dom sticker ut från skärmkanten.
dbmike skrev:
Tjena

Min bil e sänkt 30mm runt om med sänknings fjädrar men vill sänka mer.

Funderar på kapa  1 varv.

Vad säger besiktningen om det??
Hur mycket sänker man cirka med 1 varv??

Blir den för låg?? (tänkte på framspoilern)

Sök