4405
Sök

Angående Expressens reportage om streetracing v33

grön aktivist
846 Inlägg
18 augusti 2011
OUTLAW1 skrev:
problemet är väl snart löst när polisen erkänner att man står som publik med videokamera i handen..filmar både förare och bil..svårt att säga NEJ DET DÄR E INTE JAG!!

bara väntar på att brottsprovokation ska bli tillåtet så ser vi snart streetracebilar ägda av polisen...eller värre..
betalda "infiltratörer" som racear och tippsar hej vilt...

Nej en laglig strip tror jag inte hade löst problemen heller då många vill ha  ursäkta uttrycket..undergroundkänslan i det hela..ATT det är olagligt.ATT polisen kanske kommer.ATT man kan säga att man gjort en fräck sak.ATT bilen egentligen inte får framföras på gatan(inte godkänd effekt) mm mm

Kanske ta tillbaka det gamla goda 70 talet igen och köra på söderleden någon natt??

GSR har ju faktikst både bärgare,sjukvårdsutbildad personal,organisation mm på sina tillställningar så det gör jag stort tummen upp för...inte som vissa andra som bara har en mobiltelefon o som ger klartecken till körning utan att kolla upp folk runtomkring..sådan körning kan man vara utan och det skapar ocksåå problemen med dagens uppfattning om streetracing..tyvärr..
det som en gång var "hedervärt" är idag mycket smutskastat...

Mjo, en del hävdar att det olagliga ger en kick...
Men vad är det som görs egentligen?
Det kommer polis och då stannar allt, det ger ju liksom ingen kick som jag märkt av under den tid som jag vart där!

GSR har alla funktionärer som behövs så hela den delen är liksom avklarad, det enda som egentligen behövs är ett godkännande =/.

Ytterligare en grej som hade vart kul att ha (och som det finns möjlighet om man har det på bananpiren) är ju tidtagning, dom som kör vill ju gärna se om chippet / avgassystemet / körtekniken gör skillnad.
Jag vet att jag vill det och att även "Daniel" vill det!

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
18 augusti 2011
Confide skrev:
OUTLAW1 skrev:
problemet är väl snart löst när polisen erkänner att man står som publik med videokamera i handen..filmar både förare och bil..svårt att säga NEJ DET DÄR E INTE JAG!!

bara väntar på att brottsprovokation ska bli tillåtet så ser vi snart streetracebilar ägda av polisen...eller värre..
betalda "infiltratörer" som racear och tippsar hej vilt...

Nej en laglig strip tror jag inte hade löst problemen heller då många vill ha  ursäkta uttrycket..undergroundkänslan i det hela..ATT det är olagligt.ATT polisen kanske kommer.ATT man kan säga att man gjort en fräck sak.ATT bilen egentligen inte får framföras på gatan(inte godkänd effekt) mm mm

Kanske ta tillbaka det gamla goda 70 talet igen och köra på söderleden någon natt??

GSR har ju faktikst både bärgare,sjukvårdsutbildad personal,organisation mm på sina tillställningar så det gör jag stort tummen upp för...inte som vissa andra som bara har en mobiltelefon o som ger klartecken till körning utan att kolla upp folk runtomkring..sådan körning kan man vara utan och det skapar ocksåå problemen med dagens uppfattning om streetracing..tyvärr..
det som en gång var "hedervärt" är idag mycket smutskastat...

Mjo, en del hävdar att det olagliga ger en kick...
Men vad är det som görs egentligen?
Det kommer polis och då stannar allt, det ger ju liksom ingen kick som jag märkt av under den tid som jag vart där!

GSR har alla funktionärer som behövs så hela den delen är liksom avklarad, det enda som egentligen behövs är ett godkännande =/.

Ytterligare en grej som hade vart kul att ha (och som det finns möjlighet om man har det på bananpiren) är ju tidtagning, dom som kör vill ju gärna se om chippet / avgassystemet / körtekniken gör skillnad.
Jag vet att jag vill det och att även "Daniel" vill det!

vill inte vi alla det smile?
Jag skall inte säga något om kick osv, för jag har aldrig kört ett streetrace, men det är Sjukt kul underhållning att åka och titta. lätt värt att betala för att få vara med i sms-listan varje år

man kan ju definitivt kasta bort 150spänn plus soppa på betydligt dåligare saker än att åka o kolla på streetrace!

stolt gsr medlem smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
18 augusti 2011
jag tycker racen bara medför bra saker! För vad vill polisen helst, att ungdomarna springer runt på krogen/privatfester och super skallen av sig som medför bland annat skadegörelse, slagsmål och diverse andra brott! Eller att man under helgerna håller sig nykter för att gå på race som visserligen är olagligt, men det hålls under kontrollerade former, där man tänkt på säkerheten, och man träffar andra motorintresserat folk som man kan tjöta med och ha trevligt!

Självklart finns det fler för och nackdelar säkert.

Tycker dessutom att polisen borde prioritera annat än att försöka stoppa oss!?
Självklart hade det varit bra om dom svängde förbi och bara kollade läget 1-2 gånger per race tillfälle, utan att behöva stoppa det.
Men det är bara mina åsikter...

Ursäkta om jag skrev lite rörigt wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

AUTOTECH
762 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
TBX till grundämnet!
Riktigt snygg artikel som belyser att tillgänlighet saknas! GSR får bra creed för planering och säkerhet samt att alla behandlas på lika sätt även om man kör en risig Volvo elr flashig Ferrari!
Riktig roligt att GBG hamnar på kartan mm!

http://www.expressen.se/nyheter/1.25315 … gna-hander
Senast redigerat av salle1 (18 augusti 2011)

59 Inlägg
18 augusti 2011
Har själv varit med i streetracing världen rätt så länge. började när vi körde på flygfältet i torslanda innan dom förstörde det med vallarna.

Jag körde på Blackrace i Arendal med tidkort m.m

Riktiga seriösa racers håller sig mestadels till EDPS och liknande arrangemang. Jag såg själv hur intresset för blackrace blev mkt mindre så fort dom hade tillstånd att köra i Arendal och ännu mindre när dom skulle köra på bananpiren. hela grejen med streetrace för mig är folket, resan dit, spänningen m.m eller vad man skall kalla det. spelar ingen roll om det hade funnits en motorbana för folk hade fortfarande viljat köra på kvällar/nätter.

Tycker GSR gör bra race dock tycker jag att dom är otroligt fantasilösa när det kommer till platser. man borde byta platser. sist när jag va med på race va det 20min brodalen 20min rollsbo 20min Tuve.

förstår ju även att det inte är det lättaste att hitta nya platser samt att förmedla dessa på ett vettigt sätt så att folk faktiskt hittar dit. men detta är något dom borde jobba lite på tycker jag. annars tycker jag att man blir bra bemött och dom har bra koll på läget.

EDIT! sen tycker jag att martin skall aktivera mitt konto på GSR hemsidan då jag söp bort min gamla mail!
Senast redigerat av suprahellstrom (18 augusti 2011)

8 886 Inlägg
18 augusti 2011
salle1 skrev:
Expressen kommer att publicera ett reportage om streetracing i Sverige och Göteborg någon gång V33.

Ingen som helst diskussionsunderlag i inlägget ta detta i bloggen.
Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök