3623
Sök

Saab 9-5 2.3t -00 skuren motor?

26 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Uppdatering:
Lämnade in bilen till Saab-verkstan och dom kom fram till att det var turbon som hade skurit.
Har beställt aero-turbo nu och hoppas att det inte är något mer som pajade när turbon skar smile

4 299 Inlägg
17 augusti 2011
Memme skrev:
Du köpte bilen på en firma, då har dom RÄTT att ge dig 1-3månaders garanti! Ta kontakt med dom, dom sålde ändå en "söndrig" bil till dig!

Min s60 börja blåryka som fan när jag hade köpt min bil bara någon timme efter köpet. Blir flyr förbannad, kör tillbaka och fråga vad han har sålt för skit. Han säger då - att han kommer stå för all repartion, fast hans mekaniker va inte hemma förrens nästa vecka. Så svara jag, om jag kör till en annan verkstad å fixar felet står du för det då?
Svar : Självklart.!

Då passar jag på göra felsökning av hela bilen, stoppa blåröken(va en oljeplopp som satt lös), rengjorde gasspjället, lite annat som behövdes.

Åkte tillbaka till verkstad lägger upp ett kvitto på 3k, vilket han snällt betalar och önskar mig ett lycka till, och om det va något mer så skulle jag ringa. Det kallar bra SÄLJARE. Nu har jag kört med bilen i nästan 300 mil sedan en månad! big_smile

Att dom har rätt att ge dig garanti är inte samma sak som att dom måste. Att lämna garanti på en begagnad produkt är valfritt.

Men, konsumentköplagen gäller 6 månader från köp och går inte att avtala bort smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 augusti 2011
teppa skrev:
Uppdatering:
Lämnade in bilen till Saab-verkstan och dom kom fram till att det var turbon som hade skurit.
Har beställt aero-turbo nu och hoppas att det inte är något mer som pajade när turbon skar smile

Var inte snål nu utan byt rören till turbon med, brukar sitta fullt med gammal skit i dom (något gjorde ju att turbon skar eller hur??). Eller låt iaf verkstaden rengöra rören...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

26 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
teppa skrev:
Uppdatering:

Var inte snål nu utan byt rören till turbon med, brukar sitta fullt med gammal skit i dom (något gjorde ju att turbon skar eller hur??). Eller låt iaf verkstaden rengöra rören...

Självklart så köpte jag rör också wink

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 augusti 2011
Så ska det låta tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök