4481
Sök

Dags och lägga ner crew:en på bilträffarna ?

Falgfixaren.se
647 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare!
Senaste tiden har varit en massa klydd med olika sorters "crew" som säger säg
kunna allt och ska styra upp olika bil träffar. Men jag är nu lite nyfiken på vad ni tycker
om just crew folk som ska fixa o trixa och ha sig ? Är de någon mer än dom själva
som tycker att dom gör något bra ?

För dom som egentligen står för hela "kvällsunderhållningen" i industriområdet är ju aldrig
med i ett crew. Vilket de borde vara i så fall...?

Nä då är de någon som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet på sitt jobb eller hemma
som måste starta ett crew och börja styra och ställa.

Dom har sina "möten" och springer runt med sina reflexvästa och spelar viktiga..

Skulle vara skoj att höra "show-killarnas" åsikt om de hela..

"ursäkta men du får bara vara en person i bilen!" eller " du kör med parkeringsljus..."
Hur många gånger har ni inte hört dessa kommentarerna?

/En bitter skåning smile
Senast redigerat av Phaeton (17 augusti 2011)

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

1 160 Inlägg
17 augusti 2011
där är en på löddeträffen vet allt kan allt:P
Senast redigerat av horbybonnen (17 augusti 2011)

1 217 Inlägg
17 augusti 2011
Häromkring saknas det ofta crew/funktionärer på träffar och det betyder ofta kaos tyvärr.

Falgfixaren.se
647 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Oj vilka seriösa var på denna tråden...

1 217 Inlägg
17 augusti 2011
Phaeton skrev:
Oj vilka seriösa var på denna tråden...

Ja det tycker jag?

Är du ute efter smutskastning av folk som gör sitt bästa för att styra upp träffar så är du på fel ställe, prova då istället den lokala korvkiosken där epa-folket hänger.

1 217 Inlägg
17 augusti 2011
Nu sjönk du ännu lägre i skalan.

Anmäld.

957 Inlägg
17 augusti 2011
Phaeton !  Jag håller med dej varkigen  visst  finns det rätt så bra killar med i det gänget men   oftast är det värdelös  ja menar  om de nu vill göra det och spela någon storts Crew  varför tar de av västarna och springer som in i helvete därifrån så fort blåbär kommer  och  du Ksj!
Skolan börjar  snart så  dags att ta  i tag på böckerna igen kanske  har du inget att säga så behöver du inte  skiva något heller  och att änmela någån för  en sån grej e bara så barnsligt så det skriker  om det

Fri fart för ett fritt folk!
14 131 Inlägg
17 augusti 2011
spontant kan jag tänka mig att många vill få kan..
och det är då problemet börjar

klubben jag har med att göra med har varit med väldigt länge och fixat bilträffar sedan 1994 och inte ens idag blir dom 100% felfria

det krävs ett väldigt sammansvetsat gäng som vet vad som krävs av varje person

att träffas på en parkering är väll knappast en bilträff mer som att man möts på en bestämd tid
en träff kräver betydligt mycket mer förberedelse..vi förbereder redan nästa års träffar nu

Kör fort så hinner inget hända...

957 Inlägg
17 augusti 2011
Growe skrev:
spontant kan jag tänka mig att många vill få kan..
och det är då problemet börjar

klubben jag har med att göra med har varit med väldigt länge och fixat bilträffar sedan 1994 och inte ens idag blir dom 100% felfria

det krävs ett väldigt sammansvetsat gäng som vet vad som krävs av varje person

att träffas på en parkering är väll knappast en bilträff mer som att man möts på en bestämd tid
en träff kräver betydligt mycket mer förberedelse..vi förbereder redan nästa års träffar nu

Jag tror att ingen kräver  att det ska vara 100% felfri men  man få göra så mycket det går liksom  men som du säger det är många som vill men få som kan. Det känns som att alla tycker att det är så jävla kul att ta på sig  en sån reflex väst och leka cool med take wake elelr  vara grid (girl) tongue hehe

Falgfixaren.se
647 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Transporter89 skrev:
Phaeton !  Jag håller med dej varkigen  visst  finns det rätt så bra killar med i det gänget men   oftast är det värdelös  ja menar  om de nu vill göra det och spela någon storts Crew  varför tar de av västarna och springer som in i helvete därifrån så fort blåbär kommer  och  du Ksj!
Skolan börjar  snart så  dags att ta  i tag på böckerna igen kanske  har du inget att säga så behöver du inte  skiva något heller  och att änmela någån för  en sån grej e bara så barnsligt så det skriker  om det

Ja precis, och när de händer en olycka så påstår dom att nä vi har inte anordnat någon träff.
Och nä vi har inte sagt vi ska köra ner till hamnen o köra race. Blir liksom bara så trött.  Därför var
de skoj att se om någon annan höll med mig eller jag va den enda som tyckte så..

Kjs: Tack för anmälan. Nu har du varit duktig *klapp på axeln*
"Klagomål ankom: Mottaget: 17:e augusti 2011, kl 13:36"

957 Inlägg
17 augusti 2011
Phaeton skrev:
Transporter89 skrev:
Phaeton ! Jag håller med dej varkigen visst finns det rätt så bra killar med i det gänget men oftast är det värdelös ja menar om de nu vill göra det och spela någon storts Crew varför tar de av västarna och springer som in i helvete därifrån så fort blåbär kommer och du Ksj! Skolan börjar snart så dags att ta i tag på böckerna igen kanske har du inget att säga så behöver du inte skiva något heller och att änmela någån för en sån grej e bara så barnsligt så det skriker om det

Ja precis, och när de händer en olycka så påstår dom att nä vi har inte anordnat någon träff. Och nä vi har inte sagt vi ska köra ner till hamnen o köra race. Blir liksom bara så trött. Därför var de skoj att se om någon annan höll med mig eller jag va den enda som tyckte så.. Kjs: Tack för anmälan. Nu har du varit duktig *klapp på axeln* "Klagomål ankom: Mottaget: 17:e augusti 2011, kl 13:36"

Japp och det  e så det händer varenda gång  och då menar jag  bara på träffarna  liksom  ska de hålla på och styra folk vart de ska parkera och sånt  jag menar e det   bara sammling så parkera vart som helst för folk flytar på sig hit och dit hella tiden  och sen  ner man väll ska stycka till platserna   så blir det bara   väre och väre  inget illa menar på något sätt mot någon men Race 4 Fun sög  varkigen  de  gångerna jag var med  om  men men

och det med  klagomål   ska abra säga vällkomen till kluben  jag fick en med av samma pers:D  gött med folk som har koll på alting och  har inte växt upp änu

314 Inlägg
17 augusti 2011
Förstår inte varför dom ska påpeka att man har dimljus på? Är det inte upp till mig?

Och att man inte får köra med en passagerare i bilen?? Upp till OSS i bilen? Vad är skillnaden? Att bilen väger 80 kg mer??

Sluta va så jävla gnälliga och tro inte att ni är nåt!
Va inte så omständiga när det gäller race!! Det tar oftast 7 svåra år att starta ett race så snuten hinner komma!!

Låt det gå undan så man hinner köra lite istället! Öka tempot!

Och Ksj.. Ärligt? Herregud människa!!

Falgfixaren.se
647 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
SniZa skrev:
Förstår inte varför dom ska påpeka att man har dimljus på? Är det inte upp till mig?

Och att man inte får köra med en passagerare i bilen?? Upp till OSS i bilen? Vad är skillnaden? Att bilen väger 80 kg mer??

Sluta va så jävla gnälliga och tro inte att ni är nåt!
Va inte så omständiga när det gäller race!! Det tar oftast 7 svåra år att starta ett race så snuten hinner komma!!

Låt det gå undan så man hinner köra lite istället! Öka tempot!

Och Ksj.. Ärligt? Herregud människa!!

Intressant, de va precis detta jag ville höra från nån som kör lite race själv..
Bra sagt!

Aldrig nöjd
804 Inlägg
17 augusti 2011
Eftersom "crew" inte besitter någon form av auktoritet så ser jag inte vad problemet är; Ignorera dem helt enkelt.

Livet är för kort för att äga Volvo.

314 Inlägg
17 augusti 2011
Tack Phaeton!

Tyvärr går det inte att ignorera dom alltid! Har man en passagerare i bilen får man inte köra helt enkelt...

Fruktansvärt löjligt! Förstår inte varför dom måste vara 30 man för att anordna ett race heller..

Tacka vet jag den gamla goda tiden i hamnen i hbg.. Folk kom dit, en i publiken gick ut och startade racen och det flöt på hela kvällen lång...

Nu är det bara piss!

82 Inlägg
17 augusti 2011
Är inte själv med i något crew men förstår faktiskt deras synvinkel på det hela!
Skulle en olycka inträffa så har dem iallafall kunnat rädda passageraren från den olyckan.
MEN! Det som blir fel är att dem vägrar släppa ut personer som vill rejsa, uppmana istället om att om något skulle hända så är det endast föraren som utsätts för risken om han kör själv, men tycker man som jag att det är skoj att åka med och lära sig, så gör jag det på egen risk precis som alla andra streetracers!!

Enda vettiga nu är när det är större träffar.. hbg lödde och allt annat under veckan är helt utdött sad

/PM

886 Inlägg
17 augusti 2011
Nu är det ju tråkigt att det blir dåligt av det hela men det är ju behövligt att någon håller i det. Självklart är det bra om organisatörerna har koll på vad dem gör och "crew" som är kunniga och vettiga.

Sen tycker jag det är så att om man väljer att komma dit på "deras" arrangemang och vet om deras regler så är det väl bara att följa dem? Alternativet är att rejsa någon annanstans istället.

Nu verkar det ju som att det rör sig om illegala streetrace så man kan ju tycka till om vilka befogenheter folk "egentligen" har, men se det från den ljusa sidan istället. Det är väl kul att rejsa? Det är roligare att rejsa med publik och värdiga motståndare? Antingen är ni där och gör det och följer deras regler eller så drar du och dina vänner som inte är nöjda och rejsar nån annanstans? Eller kanske arrangera bättre rejs själv? Tycker folk att det är bättre kommer dem att åka på dina rejs istället och så blir alla nöjda och glada.

Att tjafsa om reglerna vid rejsen är helt fel, ta det med "crew-ansvariga" mellan rejsen istället och framför era önskemål och kritik då istället så kanske reglerna ändras tills nästa gång.
Senast redigerat av Wicca (17 augusti 2011)

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Falgfixaren.se
647 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Ksj skrev:

Anmäld.

Grabben, ta en titt i spegeln och tänk efter om du har någon rätt till en åsikt?

8 883 Inlägg
18 augusti 2011
Phaeton skrev:
Ksj skrev:

Anmäld.

Grabben, ta en titt i spegeln och tänk efter om du har någon rätt till en åsikt?

Startar du en tråd om ett  tvivelaktigt ämne och inte respekterar andras åsikter så får du räkna med att dina trådar blir låsta som den här tex.

Vänligen läs reglerna som du hittar här:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök