3098
Sök

En SNABB fråga ang. avställning av bil. Lite bensin eller full tank?

7 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Vad är bäst helt enkelt, att ha lite bensin eller mycket i tanken när man vinter förvarar bilen i ca 6-7 månader? För att förhindra kondens osv..

1 863 Inlägg
21 augusti 2011
Tanken ska vara full.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

529 Inlägg
21 augusti 2011
För att slippa kondens ska den helst vara full. Gjorde så med min när jag ställde bort den förra hösten, men tyvärr så blir bensinen dålig så när jag började köra med den i vår nu så drog den i snitt 2.7 liter per mil med den dåliga bensinen men när jag tankade i ny så gick den ner till den vanliga förbrukningen på ca 1.3l/mil.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

7 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Okej, tack för svaren! Det var det jag trodde också, men ville bara vara på den säkra sidan :)tacktack

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 augusti 2011
JimpeBoy skrev:
För att slippa kondens ska den helst vara full. Gjorde så med min när jag ställde bort den förra hösten, men tyvärr så blir bensinen dålig så när jag började köra med den i vår nu så drog den i snitt 2.7 liter per mil med den dåliga bensinen men när jag tankade i ny så gick den ner till den vanliga förbrukningen på ca 1.3l/mil.

Skumt att energiinnehållet i din bensin verkar halveras på 6 månader cool

1 079 Inlägg
21 augusti 2011
Andromeda skrev:
JimpeBoy skrev:

http://i42.tinypic.com/302rtih.jpg

Så kul kan bensinen se ut efter ett tag.

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 augusti 2011
Andromeda skrev:
JimpeBoy skrev:

Det är ingen hemlighet och allmänt känt (trodde jag) att ny bensin blir dålig på ett par månader. Många veteranbilar, för att inte nämna gräsklippare har detta problem då de endast används sporadiskt om än alls under vintern.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
21 augusti 2011
JimpeBoy skrev:

Det där fenomenet har jag aldrig råkat utför vare sig vinterförvarade bilar stått både inomhus och utomhus.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 augusti 2011
Händer egentligen mest på gamla häckar med fugg. Nyare bilar brukar klara sig, men sämre går de även om man kanske inte märker det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

529 Inlägg
21 augusti 2011
caromania skrev:
Händer egentligen mest på gamla häckar med fugg. Nyare bilar brukar klara sig, men sämre går de även om man kanske inte märker det.

Min gick inte sämre men den drog betydligt mer soppa! Är ganska vanligt på skotrar som har stått över sommaren också, fast dom är det inte alltid man får igång utan att slå i ny soppa!
Senast redigerat av JimpeBoy (21 augusti 2011)

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Sök