3315
Sök

White wire - Connect to ACC

10 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
#1
Hej, jag har just köpt mig en laddtrycksmätare (stegmotormätare) från Speedparts och det är en sak jag inte blir klok på och det är att det står att man ska koppla den vita sladden till ACC (White wire - connect to ACC) Vatusan är ACC? Den enda ACC'n jag har som jag känner till är Airconditionern... Känner mig smått dum här så hjälp för bövelen, tack! tongue

Är det någon som har kopplat en sådan så får denne mer än gärna skriva en liten rad om hur denne fick laddtrycksmätarn att funka!

Tack på förhand!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
23 augusti 2011
#2
ACC = accessories d.v.s en kabel/strömkälla som går på tändningen. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

10 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
#3
Kan dom inte skriva det på instruktionen då så att en dumfan som jag hajjar! ^^

Tackar nu är väl nästa problem att den verkar få fel värden från sensorn.

429 Inlägg
23 augusti 2011
#4
Ha i tanke att de är vanligt med missvisande elektroniska laddtrycksmätare.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
#5
Jo det måste väl vara en ganska onödig uppfinning?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

10 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#6
Fasikens, ärligt talat tänkte jag mig att det borde ju funka att följa "man får vad man betalar för" då den elektroniska laddtrycksmätaren var dyrare! tongue

Men däremot har jag fått höra av autoexperten att speedparts mätare ska vara justa! Ni som har lite koll, låter det troligt med 1.2bar vid maxtryck från turbon på en saab 9-5 där trycker är påställt och lite påställt bränsle så att man får ur 250 häst ur bilen?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
#7
Hyggligt, 1,2 är ju iaf mer än vad den laddar från fabrik. Saab är liksom inte min avdelning.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

10 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#8
Heh, nä ser det! tänkte bara om det lät orimligt eller ej, dock ibland verkar det som att nån form av "säkerhets tryck" läggs i så att säga, då laddar den inte mer än kanske 0.5-0.7 som högst.. har inte kommit underfund med vad det kan vara för något, ska höra med saab få se.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
#9
Som sagt Saab är inte min grej men det låter ju som att den går ner på grundladd? Jag har hört att det kan vara nån magnetventil på turbon men ställ frågan i rätt forumsdel så lär du få svar, annars sök på "grundladd saab"

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

10 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#10
Tack och bock!


Sök