3957
Sök

Låna pengar av föräldrarna

873 Inlägg
17 januari 2007
Jo. Iofs.

Men om du tar hand om bilen och rustar upp den får du ju mer för den när du säljer den i så fall.
Men du kommer ändå gå back för det gör man alltid när det gäller bilar.

Om du däremod fullförsäkrar går du garanterat back om det INTE sker en olycka, och kanske plus minus noll om det sker en olyka pga den höga försäkringskostnaden.

Kort sagt... helförsäkrat på en så billig bil lönar sig bara om du utgår ifrån att det kommer att ske en olycka.

Men för all del. Är man olyckskorp så wink

Don't get mad, get even.

15 Inlägg
20 januari 2007
andreas_940 skrev:
vulture skrev:
Måste bara fråga varför man ska helförsäkra en bil som man köper för 5000 kronor, eftersom försäkringen kostar mer än bilen är värd?
Trafik räcker väl bra, så går man skadeslös ur en ev olycka, och det värsta som kan hända är att man förlorar sin bil.
Med tanke på försäkringspremien, självrisken och att bilen köps så billigt tror jag inte det blir någon ersättning att tala om i alla fall.
Trafikförsäkring hade jag valt.

// Ellen

En helförsäkring på en bil för 5k kanske är att ta i, men är det inte bättre att ta en halvfärsäkring istället för bara trafik?

Nja...
Stöld, glas och brand är ju vad man får då...
Få bilar brinner ju upp, han verkar ju inte bo i nåt område där risken är stor att nån stjäl den, och går nån ruta sönder så är det inte alltid säkert att den är dyrare än självrisken.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
20 januari 2007
Köper man nått skrot för 5000, så finns det ingen större anledning till mer än trafikförsäkring. Skulle något trots allt hända så förlorar man inte mycket.

Jag har köpt en 740 för 5500kr och skulle aldrig ha mer än trafik på det möget. 2200kr/helår för trafik är ju halva bilens inköpspris bara det. Tänk på det!
Senast redigerat av Tega (20 januari 2007)

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
22 januari 2007
Att äga bil som ung är riktigt dyrt. När man betalr soppan själv är man väldigt lätt på gasen tongue
Sen, bilar går alltid sönder, förr eller senare, kan vara en skitsak men kan endå rasera ens ekonomi.

Sök