3546
Sök

Oljud framvagn Volvo 740

191 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
häromdagen skulle jag byta tillbaka till dom fälgarna jag haft po bilen i 2 år, o när jag hissade ner bilen efter bytet så kommer de kraftiga slag-ljud när man svänger (åt båda hållen) fjädrarna är kapade men har vatt de i 2 år så de borde inte ha med dom att göra, och alla leder är hela, lagerna är osså hela, vad kan de vara???

Audi racing
634 Inlägg
27 augusti 2011
744-AL skrev:
häromdagen skulle jag byta tillbaka till dom fälgarna jag haft po bilen i 2 år, o när jag hissade ner bilen efter bytet så kommer de kraftiga slag-ljud när man svänger (åt båda hållen) fjädrarna är kapade men har vatt de i 2 år så de borde inte ha med dom att göra, och alla leder är hela, lagerna är osså hela, vad kan de vara???

kan väl ändå vara fjädrarna som rört på sig ?

191 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
ja de tycker jag med, men dom är svetsade stenhårt:/

Forummoderator
26 341 Inlägg
28 augusti 2011
744-AL skrev:
ja de tycker jag med, men dom är svetsade stenhårt:/

Har du känt på dem då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

73 Inlägg
28 augusti 2011
Har samma problem på min 945 -95, Slår som f*n när man svänger medans man kör. Dock så lät det illa när man svängde stillaståendes också så jag bytte fjäderbenslagringar båda sidor igår, ljudet som var när man stod stilla försvann men när man kör slår det fortfarande, skulle vara väldigt bra om någon hade ett svar på detta.

Mvh

Audi racing
634 Inlägg
28 augusti 2011
sälj bilarna och köp tyskt ^^

73 Inlägg
28 augusti 2011
De kan ju vara så att dämparna är slut men borde det inte låta hela tiden då och inte bara när man svänger?

Forummoderator
26 341 Inlägg
28 augusti 2011
Alexarn skrev:
De kan ju vara så att dämparna är slut men borde det inte låta hela tiden då och inte bara när man svänger?

Blir väl mest påfrestning när man svänger..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök