2404
Sök

Ska sälja min bil, blivit kontaktad av en från England.

730 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
hallå. Jag har min bil ute på blocket för att försöka sälja den. Nu inatt fick jag ett sms ifrån en som jag skulle tippa kommer från England. Sms:t löd på följande vis: Hello,sorry it's late.viewed your advert on blocket.se.. is the car still for sale? please reply me back to (tog bort hans mail adress här)..thanks. Skulle kunna tänka mig att det är fler som har fått liknande mail. Är det några som försöker blåsa folk eller är det seriösa köpare? Istället för ett telefonnr att skicka ett sms till så stod det ett namn, som det gör om ett nr är inlagd i telefonboken, Men det gick inte att svara på det. Har iaf skickat ett mail där jag bara skrev att bilen fortfarande är till salu. Hur ska man göra med en "sån här köpare"? Mvh Emil

6 630 Inlägg
30 augusti 2011
Går det inte att svara på är det inte seriöst

De/Dem

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
30 augusti 2011
Det är väl förfan bara att räkna ut med röven att det är en scam.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

345 Inlägg
30 augusti 2011
be han fara åt hel**** på svenska så han inte förstår.....

Supra Club Sweden

Truck förare
273 Inlägg
30 augusti 2011
Gör så att du tar och söker på hans mail på google så kommer du få upp en massa trådar om denna kille.
jag fick ett sms oxå som vart likadant som ditt i förra veckan.

OUTLAW1
30 augusti 2011
fick ett jag med angående min mc...
bad han komma och titta på den live...
han bestämde en tid o plats...i en helt annan stad...
förklarade för han att jag inte tänkte åka 30mil för att visa något...fick då tillsvar att jag skulle få ca 40 000 för besväret..jaa joo visst..

tyckte att det hela var rätt kul fattade ju att det va en scam direkt men ville se vad som skulle hända...

Underbart hur många dårar det finns men visst funkar det så funkar det..

Finns alltför många som tror sig göra ett klipp fortfarande och skickar både bil/MC o papper till england...
MEN INTE JAG!!smile

Till TS!!
Skriv till han och som sagt be han dra åt helvete...På svenska för det fattar dom det med...

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 augusti 2011
Har ju alla mina tre bilar till salu på blocket o har fått liknande sms att jag ska maila tillbaka om de fortfarande är till salu.
Har inte ens svarat. Men det kanske man skulle, kanske kan göra ett kanonklipp big_smile
Min första tanke var, varför mailat de inte i stället för att smsa?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
30 augusti 2011
Sök lite, det finns 10-talet trådar om samma grej bara här. Sen finns det väl på varenda forum så att nån går på detta fortfarande är för mig nästan obegripligt...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

7 392 Inlägg
30 augusti 2011
hade jag varit första inlägget hade jag skrivit,,, SUCK inte en till,,,, wink inget illa ment smile

Forummoderator
17 996 Inlägg
30 augusti 2011
granadadr skrev:
hade jag varit första inlägget hade jag skrivit,,, SUCK inte en till,,,, wink inget illa ment smile

Som en Admin skrev för ett tag sedan: Dessa trådar tycks behövas då många drabbas. Håller med. Kan man "rädda" nån från att begå ett misstag via PayPal så är det av stor betydelse för personen ifråga. Sen att det blir många trådar om samma sak kan upplevas irriterande, men men...

Mvh
DS

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
30 augusti 2011
Har haft en cross och lite annat ute på blocket och fått samma sms. Utan att ja ens haft nån bil ute hahaha

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

7 392 Inlägg
30 augusti 2011
Dieselsmurfen skrev:
granadadr skrev:

Som en Admin skrev för ett tag sedan: Dessa trådar tycks behövas då många drabbas. Håller med. Kan man "rädda" nån från att begå ett misstag via PayPal så är det av stor betydelse för personen ifråga. Sen att det blir många trådar om samma sak kan upplevas irriterande, men men...

Mvh
DS

närå jag blir absolut inte irriterad,, håller absolut med dig om att ingen ska behöva drabbas av en scam,,
men jag undrar hur folk kan ha missat denna info som finns om just det ämnet??

men jättebra att ts skriver å frågar INNAN han gör något dumt wink

215 Inlägg
30 augusti 2011
Jag fick samma sak när jag sålde min bil.
Dom vet inte ens vilken annons dom svarar på.

Svara tillbaka att du uppskattar en snabb deal, sedan har du även lite nya bilder på bilen som du skickar över. Självklart inte på din egen bil utan på en fin Lambo eller Bently som du har hittat bilder till på nätet.

Säg att du möter upp dom på denna adress för det är här du arbetar

Rosenlundsgatan 9, Stockholm
Senast redigerat av damn_fast (30 augusti 2011)

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

88 Inlägg
30 augusti 2011
Jag fick ett SMS med en mailadress som jag mailade, och fick följande svar:

"I am from United Kingdom,i just got your mail now...How i wish to come
and view it but am out of town now. Am marine engineer busy sailing,am
in a ship right now at Bermuda,i'm satisfied with the condition of it.
Email me with the actual price you are willing to sell it."

Det är förmodligen någon typ av automatiserat spam-system... Varför? Jag vet inte. Är det inte bara slöseri med tid och pengar?

730 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Kan säga så här... Mailet gick aldrig iväg från telefonen, så inget mail är skickat. Sen hade jag säkert hittat många trådar om liknande fall, men var åt helvete för trött imorse när jag gjorde tråden. Men en sak är säker, cash is king...

362 Inlägg
30 augusti 2011
Tillbaka till grundregeln. Ingen betalning, ingen bil.

Sök