3816
Sök

blir så less. . var kan man få tag på dumprör? vem tillverkar såna?

643 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
självklart nån som kan bocka rör/eller rörfirma. jag bor i huddinge å har ringt rörfirmor osv. . men det skenar ju iväg på typ  1600 kr för ett jävla rör. . suck. det ska ju vara nån privatperson som säljer dom för vem gör liksom ett rör till en privatperson :@. nåmn som vet vem som gör det/kan göra det åt mig?. mvh erik

Slav
1 454 Inlägg
23 januari 2007
Hur ska röret se ut? Jag kanske kan tillverka ett på skolan och ta med mej hem till bollnäs när ja åker ner någon helg.
Du kan pm:a mej för jag är på skolan nu och ska gå hem snart.
Senast redigerat av Henka_ (23 januari 2007)

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

643 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
Henka_ skrev:
Hur ska röret se ut? Jag kanske kan tillverka ett på skolan och ta med mej hem till bollnäs när ja åker ner någon helg.

hmm ja hur ser röret ut big_smile.  hmm det är ju röret som sitter orginal mellan icn och spjällhuset. . ska försöka få tag i en bild å lägga upp smile

tack.

125 Inlägg
23 januari 2007
Du menar tryckrör alltså. köp simons 2 tums eller 2.5 tums beroende hur stort det är men jag tippar ju max 2" och bygg själv som alla andra. finns ju böjar osv i olika sen får du kapa och svetsa själv inte alls svårt om du har kap å svets! Finns på mekonomen eller laitis eller liknande bilreservdelsåterförsäljare! smile

643 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
j0jje_ skrev:
Du menar tryckrör alltså. köp simons 2 tums eller 2.5 tums beroende hur stort det är men jag tippar ju max 2" och bygg själv som alla andra. finns ju böjar osv i olika sen får du kapa och svetsa själv inte alls svårt om du har kap å svets! Finns på mekonomen eller laitis eller liknande bilreservdelsåterförsäljare! smile

jo jag funderar å göra det med :S. man får tig/mig svetsa sånt va? kostar ungefär smile?

10 287 Inlägg
23 januari 2007
Berätta lite bättre vad det är för rör du är ute efter så är det lättare att hjälpa dig.

/Göran

Svenss0n skrev:
självklart nån som kan bocka rör/eller rörfirma. jag bor i huddinge å har ringt rörfirmor osv. . men det skenar ju iväg på typ  1600 kr för ett jävla rör. . suck. det ska ju vara nån privatperson som säljer dom för vem gör liksom ett rör till en privatperson :@. nåmn som vet vem som gör det/kan göra det åt mig?. mvh erik

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

643 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Berätta lite bättre vad det är för rör du är ute efter så är det lättare att hjälpa dig.

/Göran

Svenss0n skrev:

det är tryclröret från icn till spjällhuset. . orginal är det ju i plast men jag vill ha det i rostftritt smile

643 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
nu har jag beställt rostfritt från simons smile. så jag får väll bygga själv. . tog en halvmeter och en 90 böj kostade bara 240 kr. smile. men hur får man det snyggt nu då?. . svårt å svetsa?. .

måste man ha 2 st böjar?
Senast redigerat av Svenss0n (23 januari 2007)

10 287 Inlägg
23 januari 2007
Jompa i vårat garage i Märsta kan nog TIG-svetsa det åt dig.

/Göran

Svenss0n skrev:
nu har jag beställt rostfritt från simons smile. så jag får väll bygga själv. . tog en halvmeter och en 90 böj kostade bara 240 kr. smile. men hur får man det snyggt nu då?. . svårt å svetsa?. .

måste man ha 2 st böjar?

(Groucho Marx).

643 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
Sharky skrev:

/Göran

Svenss0n skrev:

måste man ha 2 st böjar?

fan vad bra smile. du kan väll höra med han? isf kikar jag förbi så fort som möjligt när han har tid smile.

jag pmar dig senare under kvällen när jag kommer hem från bruden.

mvh erik
Senast redigerat av Svenss0n (23 januari 2007)

Slav
1 454 Inlägg
23 januari 2007
Sharky skrev:

/Göran

Kan de vara så att de e en viss TTR Jompa du delar garage med?

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

10 287 Inlägg
23 januari 2007
Vem kan det vara.....Har aldrig hört talas om honom förut.....total minnesförlust....

/Göran

Psst...titta på min Volvo på garaget och vilka jag tackar

Henka_ skrev:
Kan de vara så att de e en viss TTR Jompa du delar garage med?

(Groucho Marx).

Sök