3151
Sök

Mappa om för att sänka effekten

7 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
Om man ska mappa om för att sänka effekten till original eller några hk mer behöver man byta ut delarna till original, turbo, spridare, IC, bränsle pump osv. Kommer den dra mer soppa om man har delar som är bytt för att trimma kvar eller spelar det ingen roll? Kommer det funka utan att byta ut nått? Funderar på att köpa en Skyline r34 gtr men dom flesta är ganska "mycket" trimmade, tex 500hk och jag anser att det är för mycket för mig och fråga inte varför.
Senast redigerat av v2_ (15 september 2011)

202 Inlägg
15 september 2011
Utbudet på R34 gtr är inte så bra här i Sverige, även om det finns några stycken.
Om du tänkt importera en så finns det en större marknad, och därmed hitta en bil som passar för dina behov.

Annars så skulle jag nog satsa på en som är moderat trimmad med tex bara uppställd laddtryck, avgas, luftfilter, ic mm
Då kan du lätt sänka laddtrycket så den blir mer originalmässig när det gäller effekten.

7 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
Tack för snabbt svar, jag har inte lust att importera skälv då jag har för lite kunskaper om det och känner att det är lite mycket jobb, vet du hur mycket importringsfirmor tar för att importera? Blir det dyrare?

Sök